English

شهردار تهران خبر داد؛

صرفه جویی یک میلیون لیتر بنزین با ۹۸ اصلاح تقاطعی در تهران

شهردار تهران گفت:تا سال آینده ۹۸ اصلاح تقاطعی در تهران انجام خواهد شد و با این اتفاق یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین انجام خواهد شد.

صرفه جویی یک میلیون لیتر بنزین با 98 اصلاح تقاطعی در تهران
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، علیرضا زاکانی شهردار تهران ، در سومین کنفرانس نمایشگاه بین المللی بهینه سازی مصرف و بهره وری انرژی ایران با بیان اینکه یک روی سکه زندگی تهران بحث انرژی است اظهار کرد: در مجموعه شهرداری تهران با افق ده ساله مسیری را آغاز کرده ایم که مشکلات زیست محیطی و حوزه انرژی زندگی در تهران را با سختی مواجه کرد. 

وی افزود :در کلانشهر تهران سه مسیر را در بحث انرژی شروع کردیم که مسیر اول کاهش مصرف مسیر دوم تغییر مصرف و مسیر سوم تولید انرژی بود. 

به گفته زاکانی در مسیر کاهش مصرف هدف اول این بود که قدرالسهم استفاده از حمل و نقل شخصی را کم کنیم و حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. 

شهردار تهران ادامه داد:در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم در حالی که نیاز شهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس بود. طبق برنامه ریزی‌های میخواهیم قدرالسهم حمل نقل عمومی را از ۳۴ درصد به ۷۰ درصد برسانیم. 

وی با بیان اینکه بخش عمده اتوبوس‌ها به سمت خرید اتوبوس برقی رفته که ۳۵۰۰ دستگاه است گفت:تهران به ۹۸ اصلاح تقاطعی نیاز دارد و برای حرکت در شهر تهران باید ۸۴۳ کیلومتر در روز مسیر رفت و با اصلاح تقاطع به ۵۳ کیلومتر خواهد رسید. 

شهردار تهران تصریح کرد :تا سال آینده این ۹۸ اصلاح تقاطعی انجام خواهد شد و یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین انجام خواهد شد. 

زاکانی ادامه داد: با اصلاح تقاطعی شهر تهران یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین انجام خواهد شد. 

وی بیان داشت:۱۱۸۵ واگن قطار قرارداد بستیم و تا بهمن ماه وارد خواهد شد. هدف ما برقی سازی تهران است و هدف بلند مدتی برای حذف گاز در تهران است

به گفته شهردار تهران برقی سازی تهران مسیری برای کاهش مصرف در شهر تهران است. و وجود گاز در شهر تهران با توجه به احتمالات طبیعی زلزله خطرناک است و باید در بلند مدت حذف شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه