English

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پشت بام خوابی را تکذیب کرد/پلمپ ۸۰۰ دفتر املاک غیر مجاز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت:پشت بام خوابی را قبول ندارم، حتی یک مورد هم دیده نشده است شاید کارگران فصلی در ساختمان بخوابند یا چادر بزنند ولی شهروندی که در این مکانها زندگی کند مشاهده نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پشت بام خوابی را تکذیب کرد/پلمپ 800 دفتر املاک غیر مجاز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، کیانوش گودرزی در نشست خبری درباره تفاوت سامانه‌های کاتب و خودنویس اظهار کرد:ایجاد سامانه‌ها در ثبت قراردادهای معامله املاک و مستغلات قانون است و ما ملزم به اجرای قانون هستیم اما تعدد سامانه‌ها رضایت بخش نیست. اما درباره اینکه کدام سامانه، کاتب یا خودنویس سامانه بهتری است ما معتقدم که هر سامانه‌‌ای که مردم با آن راحت‌تر هستند،همچنین تعدد سامانه ها موجب سردرگمی مردم و مشاوران املاک می‌شود، از این رو باید یک سامانه واحد وجود داشته باشد و مردم تکلیف خود را بدانند اما قرار نیست سامانه‌ای حذف شود. 

گودرزی به ساماندهی اتباع خارجی پرداخت و گفت:باید دولت به آنها سر و سامان دهد.اتباع حتما شناسه یکتا آنها در یک جایی مشخص و شناسایی شوند همچنین خرید و فروش مسکن برای اتباع ممنوع است.اتباع معمولا از طرق کسانی که امین آنها هستند قراردادها را به نام افراد ایرانی منعقد می‌کنند. اگر مساله ساماندهی حل شود دیگر نیازی به این نیست که قرارداد به نام افراد دیگری منعقد شود.

وی افزود: در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ واحد غیرمجاز شناسایی و پلمب شده و در ۶ ماهه ابتدای امسال نیز حدود ۸۰۰ دفتر املاک غیرمجاز پلمب و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بازار اجاره مسکن در نیمه اول امسال بین ۱۵تا ۳۰ درصد رشد قیمتی داشته است ادامه داد: بازار خرید وفروش مسکن در رکود است و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال بازار خرید وفروش مسکن همچنان ثابت باشد.و مدت زمان انتظار برای خرید مسکن به ٨٠ سال رسیده و قشر ضعیف از چرخه خرید مسکن حذف شده‌اند.

وی با تکذیب خبر پشت بام خوابی شهروندان تصریح کرد: پشت بام خوابی را قبول ندارم، حتی یک مورد هم دیده نشده است شاید کارگران فصلی در ساختمان بخوابند یا چادر بزنند ولی شهروندی که در این مکانها زندگی کند مشاهده نشده است. البته پشت بام خوابی غیرقانونی نیست اما از نظر وجدانی و کرامت انسانی قابل قبول نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه