English

رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادی صادرات برق تجدیدپذیر در ایام غیرپیک خبر داد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: صنعت تجدیدپذیر از شمول تکالیف دولت آزاد خواهد بود و محدودیتی در تعیین قیمت برق تولیدشده، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات به‌جز در دوران پیک مصرف، نخواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادی صادرات برق تجدیدپذیر در ایام غیرپیک خبر داد
به گزارش خبرگزاری موج

، سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام حمایت جدی این سازمان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت، تمام زمینه‌ها را برای حضور جدی و پرقدرت بخش خصوصی در انرژی‌های تجدید پذیر فراهم می‌کند و برخی محدودیت‌های موجود کنونی نیز برداشته می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: سازمان برنامه و بودجه آمادگی دارد با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت و بخش خصوصی برای انجام بررسی‌های لازم در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی‌های تجدید پذیر و رسیدن به اجماع کارشناسی، مصوبات قانونی مورد نیاز را برای حضور پرقدرت بخش خصوصی در تولید انرژی و برطرف کردن ناترازی در این حوزه، مهیا کند.

پورمحمدی در ادامه وظیفه دولت را باز کردن راه برای فعالیت گسترده بخش خصوصی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه انرژی اعلام کرد و ادامه داد: بخش خصوصی پیشنهاد داده که برای تولید ۲۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر از نوع خورشیدی، پیشگام شود و در رفع ناترازی انرژی در کشور، دولت را یاری کند.

وی با بیان این که اکنون با افزایش عرضه تجهیزات تولید انرژی خورشیدی در جهان و کاهش قیمت آن‌ها، فرصت خوبی برای خرید این تجهیزات فراهم شده است، تصریح کرد: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد به نمایندگی از طرف دولت، تسهیلات لازم را در این زمینه در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

عضو کابینه دولت چهاردهم سپس با اعلام این که دولت تضمین ارز مورد نیاز این بخش را انجام می‌دهد، گفت: در نهایت، این حوزه صنعت از شمول تکالیف دولت آزاد خواهد بود و محدودیتی در تعیین قیمت برق تولید شده، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات آن به‌جز در دوران پیک مصرف، نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه