English

حمل و نقل ریلی در بندر امیرآباد تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت

با دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی سهم ریلی جابه‌جایی کالا از بنادر، تا یک ماه آینده در بندر امیرآباد تدوین و اجرایی خواهد شد.

حمل و نقل ریلی در بندر امیرآباد تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت
به گزارش خبرگزاری موج

، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تا یک ماه دیگر اقدام مشترک بین راه آهن شمال و بندر امیرآباد برای حمل ۲۵ درصد کالاهای ریل پسند در این بندر نهایی خواهد شد.

جبارعلی ذاکری، با اشاره به اثرگذاری ترانزیت ریلی در کاهش هزینه های حمل بار و افزایش ایمنی جاده ها ناشی از کم شدن تردد کامیون ها، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم ایمنی حمل کالا، انتقال بار از جاده به ریل است تا ایمنی جاده‌ها افزایش یابد و در همین راستا بر حسب وظایف و اختیارات باید حمل کالا توسط ریل را در چرخه حمل و نقل افزایش دهیم و با شرکای تجاری وارد مذاکره شویم تا آن‌ها را به سمت راه‌آهن سوق دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تقویت بنادر مجهز به زیرساخت‌های ریلی را از الزامات تحقق این هدف برشمرد و خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد بر اساس حمل و نقل ریلی طراحی شده است و با توجه به ایجاد ۲۵ کیلومتر شبکه داخلی ریلی و همچنین  اسکله رو-رو در حال ساخت این بندر می تواند نقش بسیار مهمی در صنعت حمل و نقل کشور ایفا نماید.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم سرمایه گذاران بخش خصوصی در رونق حمل و نقل ریلی گفت: با تقویت بخش بازرگانی به واسطه راه‌آهن شمال و بندر امیرآباد و همچنین مشارکت بخش خصوصی باید این ظرفیت را بیش از پیش تقویت کنیم و با ایجاد مشوق هایی، تجار و صاحبان کالا را به بهره برداری از این نوع حمل و نقل ترغیب نماییم.

ذاکری افزود: با توجه به تعامل خوب و سازنده مدیران کل بنادر و دریانوردی امیرآباد و راه آهن شمال و ضرورت تقویت این تعامل، ظرف یک ماه برنامه اقدام مشترک برای حمل ۲۵ درصد بارهای ریل‌پسند این بندر تدوین و نهایی خواهد شد.

وی همچنین به نشست اخیر وزیر راه و شهرسازی با رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان و مشاور حمل‌ونقل رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: با وجود کالاهای موجود در پنج نقطه اتصال ریلی کشورهای حوزه  C.I.Sنباید به سهم فعلی خود بسنده کنیم و برنامه ریزی هایی که در دست اقدام داریم سهم حمل و نقل ریلی کشور را به ۱۰ میلیون تن افزایش خواهیم داد.

محمدعلی موسی‌پور گرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این نشست ضمن تشریح ظرفیت‌های زیرساختی این بندر و فعالیت‌های در حال انجام برای توسعه خدمات و زیرساخت‌ها گفت: خوشبختانه آمارها رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا را در سال جاری نشان می دهد و امیدواریم تا پایان سال به اهداف کلان پیش بینی شده دست یابیم .

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به بازدید اخیر مشترک با مدیرکل راه آهن شمال از مسیر ریلی بندر امیرآباد – فیروزکوه بیان کرد: هدف ما توسعه حمل و نقل چندوجهی است و با زیرساخت هایی که در بندر امیرآباد ایجاد شده است و با سیاست ها و برنامه ریزی های انجام شده در وزارتخانه باید به سمت و سوی توسعه و رونق حمل ریلی که مزایای زیادی همچون کاهش ترافیک جاده ای، کاهش مخاطرات زیست محیطی، کاهش هزینه ها و ایمنی جاده را در پی خواهد داشت حرکت کنیم.

بازدید از منطقه ویژه و سرمایه گاری بخش خصوصی، اسکله ها و زیرساخت ها و روند احداث اسکله رو-رو ریلی از دیگر برنامه های بازدید مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بندر امیرآباد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه