English

وزیر جهاد کشاورزی:

ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا است

نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا است، ما تانزانیا را اقتصاد بزرگ می‌دانیم که از نظر ژئواستراتژیک نقش محوری برای دسترسی چند کشور آفریقایی به آب‌های آزاد دارد.

ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا است
به گزارش خبرگزاری موج

، «غلامرضا نوری قزلجه» که در راس هیاتی متشکل از تجار و بازرگانان ایرانی به تانزانیا سفر کرده است، امروز در مراسم آغاز نشست کمیسیون مشترک دو کشور گفت: ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: ما تانزانیا را اقتصاد بزرگ می‌دانیم که از نظر ژئواستراتژیک نقش محوری برای دسترسی چند کشور آفریقایی به آب‌های آزاد دارد.

نوری قزلجه، همکاری‌های فرهنگی و گردشگری را از دیگر زمینه‌های مورد توجه دو طرف خواند و افزود: از آن جمله رابطه تاریخی ایران و زنگبار است و با همکاری ارزشمند وزارت امور خارجه در تسهیل و فعال شدن سفارت تانزانیا در کشورمان، گستره روابط دو کشور توسعه مطلوبی خواهد یافت.

 

کشاورزی، ظرفیت ممتاز همکاری تهران و دارالسلام

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به همراهی هیاتی ایرانی از تجار و بازرگانان در این سفر، گفت: آمادگی داریم در حمل و نقل دریایی، همکاری‌های اتاق بازرگانی و دیگر زمینه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های مغفول در روابط ایران و تانزانیا استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که اسناد مورد توافق، زمینه‌ساز رشد همکاری‌های دو کشور شود و پس از برگزاری این نشست‌ها و دیدار مقامات عالی، اسناد همکاری عملیاتی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه