English

رئیس کل گمرک ایران:

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه، صادرات و توسعه اقتصادی کشورهاست

رئیس کل گمرک ایران با صدور پیامی به مناسبت روز ملی صادرات گفت: امروزه صادرات و تجارت بین الملل در اشتغال، تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشورها از مهمترین شاخص‌های توسعه است.

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه، صادرات و توسعه اقتصادی کشورهاست
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با صدور پیامی، ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات را به فعالان عرصه تجارت خارجی به ویژه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، متن پیام محمد رضوانی‌فر به این شرح است:

«امروزه صادرات و تجارت بین الملل در اشتغال، تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم و از مهمترین شاخص‌های توسعه است.

۲۹ مهرماه در تقویم کشور ما به عنوان روز ملی صادرات فرصتی ارزشمند برای تقدیر از تلاش‌های صادرکنندگان و تأکید بر نقش صادرات در اقتصاد و مطرح کردن مشکلات و موانع موجود و بررسی و ارزیابی چالش‌های موجود در حوزه صادرات به شمار می‌رود.

روز ملی صادرات امسال با شعار، «صادرات غیرنفتی؛ راهکار رونق و توسعه»، روز پاسداشت از تلاش‌های بی وقفه فعالان اقتصادی است که موجبات رونق تولید، اشتغال پایدار و در نهایت اقتدار کشور را فراهم می‌کنند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مجری مقررات تجارت خارجی با هدف حمایت از تولیدات ملی و ایجاد تسهیلات مناسب برای فعالان اقتصادی، اقدام‌های متعددی در بهبود محیط کسب و کار کشور از جمله در حوزه صادرات غیرنفتی انجام داده است.

گمرک ایران همچنین با استقرار سامانه جدید گمرک هوشمند به سمت ساده‌سازی تشریفات گمرکی، فرآیندها و رویه‌های گمرکی گام برداشته است که زمینه افزایش چشمگیر سرعت تشریفات ترخیص و کاهش هزینه‌ها را فراهم کرده است.

اینجانب روز ملی صادرات را به تلاشگران عرصه‌ی تجارت خارجی کشور به ویژه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. همچنین از تلاش‌های همکاران متعهد و پرتلاشم در گمرکات سراسر کشور به ویژه در گمرکات مرزی به عنوان مرزبانان اقتصادی که نقش پررنگی در نیل به توسعه و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل‌گری تجارت دارند، قدردانی نموده و سلامتی و موفقیت این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه