English

از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در نشست روز جهانی GIS مطرح شد؛

لزوم تقویت فرهنگ‌سازی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور به برنامه هفتم توسعه و چالش‌های موجود در این حوزه، بر ضرورت طراحی یک سامانه جامع و یکپارچه و ایفای نقش تنظیم‌گری برای جلوگیری از کارهای موازی و جزیره‌ای تأکید کرد و گفت: داده‌های مکانی در کشورها از اهمیت بالایی برخوردارند و برای تحقق اهداف برنامه هفتم، نیازمند بهره‌مندی از نقشه و اطلاعات مکانی خواهیم بود.

لزوم تقویت فرهنگ‌سازی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

،علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، در نشست خبری شورای سیاست‌گذاری روز جهانی GIS بر لزوم تقویت فرهنگ‌سازی عمومی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین دستگاهی، گفت: باید از ظرفیت بازیگران مختلف این حوزه به‌طور حداکثری استفاده کنیم.

جاویدانه در ادامه به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: این برنامه شامل سامانه‌های متعددی است که اکثر آن‌ها مکانی هستند. داده‌های مکانی در کشورها از اهمیت بالایی برخوردارند و در ۱۵ سال اخیر تلاش‌هایی برای درک مدیران ارشد سازمان‌ها از این حوزه انجام شده است. اکنون دستگاه‌های مختلف به این ضرورت پی برده‌اند که این روند یک فرصت برای سازمان نقشه‌برداری کشور به شمار می‌رود.

وی به چالش‌های موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: کارهای موازی و جزیره‌ای در زمینه اطلاعات مکانی و نقشه‌برداری وجود دارد که لزوم ایفای نقش تنظیم‌گری را پررنگ می‌کند. برای جلوگیری از جزیره‌ای و موازی‌کاری، نیازمند یک نهاد بالادستی برای برقراری تنظیم‌گری بین بخش‌های مختلف هستیم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در پایان خاطرنشان کرد: طراحی یک سامانه جامع و یکپارچه با توجه به استانداردها الزامی است. همچنین، با بررسی احکام برنامه هفتم، تکالیف متعددی به دستگاه‌ها ابلاغ شده که برای تحقق بخش عمده‌ای از این اهداف، نیازمند بهره‌مندی از نقشه و اطلاعات مکانی خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه