English

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در پاسخ به خبرگزاری موج مطرح کرد؛

ناترازی ۲۰۰۰ مگاواتی در مصرف برق استان تهران/ تلاش برای بهبود پایداری

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران درباره قطعی برق در استان تهران، از ناترازی ۲۰۰۰ مگاواتی در مصرف برق خبر داد و گفت: با وجود ظرفیت تولید ۱۲ هزار مگاوات، توان عملی شرکت تنها ۸۵۰۰ مگاوات است.

ناترازی 2000 مگاواتی در مصرف برق استان تهران/ تلاش برای بهبود پایداری

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران، فرهاد شبیهی، در نشست خبری حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت برق در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره قطعی برق در تابستان استان تهران، اظهار داشت: ظرفیت تولید برق در تهران ۱۲ هزار مگاوات است، در حالی که توان عملی ما ۸۵۰۰ مگاوات می‌باشد. این ارقام نشان‌دهنده ناترازی بیش از ۲۰۰۰ مگاوات در مصرف برق است.

شبیهی افزود: استان تهران به عنوان یک کریدور برق، با چالش‌هایی در مدیریت و محدودیت‌های تولید مواجه است. ما تلاش کرده‌ایم تا با برنامه‌های مشترک با بخش کشاورزی، تأمین برق را بهبود بخشیم و از وضعیت ناپایداری خارج شویم.

وی به همکاری‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: کشور کوبا نیز دو بار در شرایط قطع برق قرار گرفته است. اگر شبکه برق دچار مشکل شود، تیم ما آماده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به وضعیت عادی بازگردد.

شبیهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ناترازی برق در استان تهران بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران ، اعلام کرد: توسعه انتقال برق و زیرساخت‌های مرتبط به عهده ماست و تلاش این است که برق را به بهترین شکل در خدمت مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

شبیهی با اشاره به بالا بودن شدت مصرف برق در ایران، افزود: شرکت برق منطقه‌ای تهران حدود ۲۰ درصد انرژی استان تهران را تأمین می‌کند و در تلاش هستیم تا شرایط پایداری برق را حفظ کنیم. سال گذشته ۲۵۰۰ مگاوات آمپر به ظرفیت استان‌ها اضافه شد و شرکت برق منطقه ای تهران ۲۵ درصد از برنامه‌های کشور را تحت پوشش قرار داد.

وی به پروژه‌های خاص در حال اجرا در تهران اشاره کرد و گفت : در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز فعالیت‌هایی را دنبال می‌کنیم. صنعت برق کشور ۹۸ درصد تجهیزات داخلی دارد و ما در تلاشیم تا بخش خصوصی را در حوزه دانش و دانش‌بنیان‌ها رشد دهیم و رسالت خود را در پایداری برق هدایت کنیم.

شبیهی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی در تهران در حال اجراست. در حال حاضر، شبکه انتقال برق فرسوده است و در حال سرویس‌دهی می‌باشد. اگرچه شاخص‌های ما در حد بین‌المللی است، اما به لحاظ عملیاتی باید هزینه‌ها و پایداری را تأمین کنیم.

مدیر عامل برق منطقه تهران

به گفته این مقام مسئول  در استان‌های البرز و قم، 100 مگاوات آمپر در حال نصب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه