English

محمدجواد ظریف در اردبیل:

تحریم و تهدید شایسته ایرانیان نیست

وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: مردم ایران شایسته تحریم و تهدید نیستند و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند در این زمینه ملت ایران را با این ابزارها تحقیر کند.

تحریم و تهدید شایسته ایرانیان نیست
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدجواد ظریف ظهر چهارشنبه در همایش هواداران پزشکیان در سالن شهید آسمانی اردبیل، اظهار کرد: آذربایجان و اردبیل دارای شخصیت‌های برجسته و سردارانی خوشنام در طول تاریخ بوده و مردم به واسطه این بزرگان سر به آسمان می‌سایند.

وی تصریح کرد: بزرگان این دیار در عصر مشروطه نیز در کنار ستارخان و باقرخان کمک کردند تا تهران اسیر دست استبداد نشده و نجات پیدا کند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان موضوع انتخاب حساس و خطیر ایرانیان را در هشتم تیرماه یادآور شد و گفت: باید به احترام خون شهدا و آزادی ایران با حس وطن‌پرستی در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به عزت و عظمت این آب و خاک رأی خود را به صندوق‌های رأی بریزیم.

ظریف افزود: ما حق نداریم این انتخاب بزرگ را پس بزنیم و یا بخواهیم با رأی ندادن این حق مسلم خود را نادیده بگیریم بلکه ضروری است با حضور در انتخابات پیام خود را اعلام کرده و به همه جهانیان بفهمانیم که همچنان در صحنه و پشت انقلاب و رهبری هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید در این عرصه به متخصص‌ترین و شایسته‌ترین نامزد انتخابات رأی دهیم و این رأی احترام به عقلانیت، صلح، آرامش و صفا خواهد بود.

ظریف اضافه کرد: مردم ایران در روز هشتم تیرماه با اکثریت رأی کاندیدای مورد نظر خود را برخواهند گزید تا دوباره غیرت ایرانی و آذربایجانی را به فرزند دلیر و شجاع این خطه نشان دهند.

وی بیان کرد: زنان و مردان قهرمان این دیار همواره به حق‌طلبی و عمل به اندیشه و آرمان بلند خود مشهور هستند و در هشتم تیرماه نیز بار دیگر با حضور حداکثری ثابت خواهند کرد که اجازه نخواهند داد تا دوباره عده‌ای در این کشور حاکم شود که زندگی مردم را بخواهند با اندیشه‌های خود محدود کنند.

ظریف در ادامه سخنان خود یادآور شد: این ملت با اتکا به ایمان، باور قوی و اعتقاد به شایستگان در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به شخصیت فرهیخته، اندیشمند و متخصص پزشکیان رأی خواهند داد.

وی تصریح کرد: این حضور باشکوه می‌تواند برای دشمنان اسباب سرافکندگی و ناراحتی باشد اما در کشور قدرت نرم نظام را ارتقا داده و زمینه‌ساز یک تحول عظیم خواهد شد.

ظریف افزود: مقام معظم رهبری در روز گذشته به صراحت ضرورت حضور مردم در صحنه و استقامت آنها را در برابر بدخواهان یادآور شده و اعلام کردند که این کشور به حرکت تحول‌آفرینی نیاز دارد که اساس و پایه آن حضور مردم در صحنه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هیچ زن و مردی در این سرزمین علاقه‌ای به تحریم، تهدید و یا محدودیت ندارند و باید به این خواسته آنها احترام گذاشته و فرصت پیشرفت را بیش از گذشته فراهم کرد.

ظریف اضافه کرد: بزرگترین رقیب پزشکیان خانه‌نشینی مردم در روز انتخابات است که باید فضایی را در صحنه انتخابات فراهم کرد تا همه با مشارکت بالا به جریان پیش رونده اصلاحات رأی بدهند.

وی بیان کرد: باید برای نسل‌های آینده احساس مسئولیت کرده و با ارج نهادن به محیط زیست و بسیاری از مؤلفه‌های توسعه کشور به سمتی حرکت کرد تا ایران آباد و آزاد در مسیر عزت و عظمت حرکت کند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان یادآور شد: در هشتم تیرماه پیروزی اکثریت بر اقلیت رقم خواهد خورد و امیدواریم و به دور از هرگونه تنش که سم مهلک برای کشور است، بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت گام‌های جدی‌تری را برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه