English

ایران در مسیر خودکفایی، تولید ژنراتورهای هواپیمایی و قطار با کیفیت جهانی

عضو سندیکای صنعت برق اعلام کرد: با تولید ژنراتورهای ساخت ایران، از خروج ۲۴ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

ایران در مسیر خودکفایی، تولید ژنراتورهای هواپیمایی و قطار با کیفیت جهانی
به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری موج

، رضا مشکات رضوی، عضو سندیکای صنعت برق، در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با تولید ژنراتورهای ساخت ایران، از خروج ۲۴ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

مشکات رضوی افزود: ایران توانست با تکیه بر دانش داخلی تولید ژنراتور را در داخل انجام دهد. پیش از انقلاب، نیروگاه‌ها از انگلستان وارد می‌شدند، اما اکنون ۱۸۰ نیروگاه دیزلی را با تکیه بر دانش داخلی در نقاط مختلف کشور، از جمله جزایر سه گانه ایرانی، احداث کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب، دانش ساخت ژنراتور از آلمان خریداری شد و با همکاری اساتید دانشگاه‌های شریف و خواجه نصیر طوسی، توانستیم مهندسی معکوس انجام دهیم و تولید ژنراتور را در داخل کشور آغاز کنیم. از سال ۷۷، تولید این محصول به‌طور کامل ایرانی شده است.

این عضو سندیکای صنعت برق بیان کرد:توانستیم تنها تولیدکننده ژنراتور در کشور باشیم که بدون وابستگی، تا قدرت ۱.۵ مگاوات تولید می‌کنیم. در حال حاضر، ظرفیت تولید ۶ هزار دستگاه در سال وجود دارد ، اما به دلیل واردات، تنها ۱۰ درصد سهم بازار را در کشور داریم. کشور به ۳ هزار دستگاه ژنراتور نیاز دارد و با تولید بر بخش داخلی می‌توانیم دو برابر این ظرفیت را تولید کنیم، اما به دلیل واردات از چین، این امر محقق نمی‌شود.

وی به دستاوردهای تولید داخلی ژنراتور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به مدت ۱۷ سال، تمام ژنراتورهای ۶۶۰ ولت قطارهای کشور را تولید کرده‌ایم که تنها در چین، آلمان و ایران تولید می‌شوند. همچنین، ژنراتورهای هواپیمایی ۴۰۰ هرتز را تأمین می‌کنیم و برق هواپیما را تا زمان پرواز تأمین می‌نماییم. که این دانش تنها در چهار کشور آلمان، آمریکا، چین و ایران محقق می شود. 

مشکات رضوی در پایان به صادرات این محصولات اشاره کرد و گفت: قبل از تحریم‌ها، ۱۸۰ دستگاه به آلمان و ۷۰۰ دستگاه به کشورهای همسایه صادر کردیم. اما حمایت دولت چین در بحث صادرات، باعث شده که چینی‌ها بازار کشورهای همسایه را تصاحب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه