English

اسماعیل نجار اعلام کرد:

سیلاب سال گذشته باعث آبگیری ۶۷ تالاب و خشکیدگی درختان بلوط را برطرف کرد

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشورگفت: رفع تنش آبی در ۶۳۰ شهر، پرشدن دریاچه پشت ۲۵۰ سد از بالای ۷۰ تا ۱۰۰ درصد، آبگیری ۶۷ تالاب خشک شده و بهبودی وضعیت خشکیدگی درختان بلوط و رفع تنش آبی این درختان از برکات و نعمات حاصل از بارش باران سال ۹۸ بوده است.

سیلاب سال گذشته باعث آبگیری ۶۷ تالاب و خشکیدگی درختان بلوط را برطرف کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، اسماعیل نجار در بازدید از روستاهای سیل زده عرب رودبار شهرستان سیروان افزود: سیلاب و بارندگی های سال گذشته ایران را در سال جاری از نظر نیاز به وارات برنج بی نیاز کرد و تولید برنج با سه میلیون تن برداشت، ۳۴۳ درصد افزایش یافت.

اسماعیل نجار با اشاره به اینکه سیلاب در کنار خسارت های جانی و مالی عدیده ای که برای کشور داشت اما برکات زیادی نیز به خود به ارمغان آورد،افزود:در جریان سیلاب سال گذشته ۲۵ استان کشور همزمان درگیر شدند و خسارت های این پدیده طبیعی موجب شد تا ۷۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب ساخته شود یا در حال ساخت است و ۸۵ هزار واحد هم تعمیر شد.

وی اظهار داشت: سیلاب سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشورتصریح کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از روستاهای ۲ استان لرستان و ایلام اراضی پایین دست سد سیمره هستند باید این زمین ها به تملک کامل سد درآیند و در این راستا رایزنی هایی با مسئولان دستگاه های مربوطه و باحضور نمایندگانی از ذینفعان و مالکان این اراضی انجام می گیرد.

نجار با بیان اینکه سیلاب مشکلات زیادی را برای مردم این مناطق ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: با وجود همه چالش ها، هدف کاهش مشکلات و آلام مردم است و مطالبات و خواسته های ساکنان این مناطق پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان در کنار و در خدمت مردم خواهند بود، اظهار داشت: باتوجه به اینکه اراضی پایین دست سد سیمره در روستای چم شیر تملک می شود و بعد از تملک آبگیری خواهد شد، حرم مطهر امامزاده عباس (ع) و قبور شهدای عظیم الشان آرامستان روستا جابجا خواهد شد و امکان جابجایی دیگر قبور میسر نخواهد بود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تمام مالکان ساختمان ها در سراسر کشور از ابتدای فروردین سال آینده مکلف به بیمه اجباری ساختمان مسکونی خود هستند،گفت:مالکان باید از طریق فیش های برق که به اسم آنهاست از طریق موسسه های بیمه گر ملک خود را بیمه کنند.

نجار با اشاره به اینکه قانون بیمه اجباری ساختمان های مسکونی توسط مجلس به تصویب رسید و در صورت بروز هرگونه خسارتی بیمه ها موظف به پرداخت خسارت به مالکان ابنیه آسیب دیده هستند،اظهار داشت:طبق مصوبه قانون سه گروه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما تنگدستی و اعصار آنها اثبات شده باشد، معاف از پرداخت حق بیمه هستند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه