English

عبدالصاحب نادری:

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک مسئولیت اجتماعی است

عصر امروز جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایلام با حضور فرماندار ایلام، مدیرکل امورکتابخانه‌ها و... برگزار شد.

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک مسئولیت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالصاحب نادری در این نشست با بیان اینکه مظلومیت بخش فرهنگ بویژه از نظر مالی و بودجه باید برطرف شود و رویکرد فرمانداری در این زمینه ایجاد عدالت و توازن در اختصاص منابع مالی برای پیشرفت همه جانبه است گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک مسئولیت اجتماعی است و اکتفای صرف به ماموریت بخش دولتی در این زمینه راه بجایی نخواهد برد و هر شخص، تشکل و نهادی باید در این زمینه وظیفه خود را انجام دهد.

نادری تاکید کرد: توسعه فرهنگ مطالعه نباید معطل زیرساخت‌های باشد و باید با استفاده از امکانات موجود و بهره گیری از دانش و رویکردهای نوین به پیش رفت.

فرماندار ایلام اشاره کرد: کتابخانه های عمومی باید در فضای مجازی و مدیریت منابع و خوراک فکری مردم نقش آفرینی کنند و تولید و تبادل محتوای را در این فضای نوین مدیریت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کتابخانه شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ایلام از نظر جغرافیایی و مکایان یابی شهری و هم از جهت فرهنگی حائز اهمیت فراوانی است لذا از اداره راه و شهرسازی شهرستان انتظار می رود محوطه سازی آنرا اتمام و آماده افتتاح و بهره برداری نماید.

نادری همچنین اشاره کرد: ما با محدویت اعتبارات و منابع مالی برای پیشبرد طرحهای توسعه ای مواجهه ایم اما هیچگاه امور مهم مردم و آینده آنها را به این موضوع گره نزده ایم و با بهرگیری از ظرفیتهای ملی و منطقه ای و با همکاری مردم و بخش های خصوصی تا رسیدن به هدف نهایی خود، تلاش می کنیم.

سمیه حیدری نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی تعمیق و گسترش برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی، توسعه فرهنگ مطالعه در بین مردم به عنوان یک نیاز ضروری برای رشد و تعالی شخصیت اجتماعی آنها است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام افزود: در راستای رویکردهای جدید مدیریتی در کتابخانه های عمومی، در سال گذشته برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوعی با حضور اقشار مختلف مردم و مشارکت دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی برگزار شد که نتایج و بازخوردهای عملی زیادی به دنبال داشتند.

حیدری ادامه داد: پویش اهدای کتاب و کتابخانه های شخصی مسئولین و مدیران استان با شعار« اهدای کتاب میراث ماندگار» به کتابخانه های عمومی از جمله برنامه های موفق سال گذشته بود که طی چندین مرحله کتب و منابع ارزشمندی از جانب آنها اهدا شد که تهیه آنها توسط خود کتابخانه با توجه به هزینه بالا و عدم بودجه لازم غیرممکن بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به وضعیت کتابخانه های شهرستان ایلام، اظهار داشت: جابجایی کتابخانه استیجاری غلامرضاخان ارکوازی و جانمایی آن در یکی از محلات پرجمعیت و فاقد کتابخانه، با توجه به ضروریات موجود و انجام نیازسنجی و مطالعه کارشناسی صورت گرفت.

وی گفت: کتابخانه پروین اعتصامی شهر ایلام به عنوان قدیمی ترین کتابخانه استان و موقعیت جغرافیایی و فرهنگی آن، جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد که ساختمان و امکانات آن باید متناسب با نام و شان این مرکز مهم فرهنگی باشد بنابراین از فرمانداری شهرستان و شهرداری ایلام می خواهیم جهت بازسازی و تجهیز آن به امکانات نو و متناسب با سطح تقاضای عمومی، همکاری و مشارکت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه