English

برای مجریان طرح غربالگری در استان گواهی سطح ۱ و ۲ صادر می شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام گفت: طرح غربالگری درمورد شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات مشاوره ای در فصل تابستان می باشد که مجریان آن متناسب با سطح عملکردشان گواهی سطح ۱ یا ۲ دریافت خواهند کرد.

برای مجریان طرح غربالگری در استان گواهی سطح ۱ و ۲ صادر می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمدرضا ولدبیگیان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح درمورد شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات مشاوره ای در فصل تابستان می باشد. و در صدد آن هستیم که پس از غربالگری و شناسایی دانش آموزان، در فصل تابستان به دانش آموزان نیازمند به خدمات تخصصی، ارائه خدمات داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، مسئولیت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر با مدیر مدرسه است. از این رو تمامی کارکنان مدرسه اعم از مشاور، معلم، مربی و معاون پرورشی موظف‌اند در راستای اجرای مطلوب غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات در مراکز مشاوره آموزش و پرورش، به مدیر مدرسه کمک کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام درباره چک‌ لیست‌های غربالگری توضیحاتی ارائه داد و گفت: در مقطع ابتدایی، آزمون غربالگری پایه روانشناختی توسط آموزگاران پایه سوم و ششم برای تمامی دانش‌آموزان کلاس تکمیل خواهد شد. میانگین زمان تکمیل پرسشنامه برای هر دانش‌آموز بین ۶ تا ۸ دقیقه است. همچنین اجرای آزمون‌های غربالگری توسط معلمان از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

ولدبیگیان اضافه کرد: برای مقطع متوسطه اول، آزمون غربالگری روانشناختی در پایه هشتم و آزمون سلامت روانی رفتاری در پایه هفتم برگزار خواهد شد. همچنین اینکه برای مقطع متوسطه دوم آزمون غربالگری روانشناختی در پایه یازدهم و آزمون سلامت روانی رفتاری در پایه دهم برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه در مدیران، آموزگاران، مشاوران و تمامی کارکنان مدارس، برنامه های تشویقی مختلفی نظیر صدور گواهی، تقدیرنامه و تشویق مدیران و معلمان برتر در اجرای غربالگری در نظر گرفته شده است. همچنین مدارس و مناطقی که بر اساس شاخص‌های ارزیابی، بهترین عملکرد را داشته باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه