English

کارشناسان نظام مهندسی جهت نظارت بر بهره برداری از درختان بنه بکارگیری می‌شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از بکار گیری کارشناسان نظام مهندسی جهت نظارت بر بهره برداری از درختان بنه خبر داد.

کارشناسان نظام مهندسی جهت نظارت بر بهره برداری از درختان بنه بکارگیری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از گونه‌های درختی منحصر به فرد جنگلی در استان ایلام، درخت بنه (ون) است که دارای محصولات بسیار مهمی بوده و برگ، میوه کال، میوه رسیده، صمغ و چوب آن، در صنایع غذایی _ داروسازی، طب گیاهی و صنایع تبدیلی دارای کاربردهای فراوانی است.

وی افزود: بهره‌برداری از درختان بنه تابع شرایط محیطی، اکولوژیکی و وضعیت فیزیولوژیکی گیاه بوده و مقدار برداشت باید با توجه به پتانسیل رویشی درخت باشد و به گونه‌ای صورت گیرد که به ادامه حیات طبیعی درخت آسیبی وارد نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: پس از پایان بارش‌های بهاره و رسیدن دما به حداکثر میزان خود در تیرماه عملیات شیره‌گیری از درختان بنه و بهره برداری از شیره سقز، آغاز و نسبت به خراش دادن پوست و تنه و پس از کاسه گذاری (نصب کاسه های گلی) بر تنه درختان، اقدام و پس از آن، بسته به شرایط آب و هوایی، بعد از یک ماه تا ۴۵ روز، جمع‌آوری کاسه‌ها و جداسازی شیره و صاف کردن و عمل آوری آن انجام می‌گیرد.

پیرزادیان ادامه داد: در راستای مجوزهای اخذ شده بهره برداری از درختان بنه در سال جاری و به منظور نظارت بر حسن انجام بهره برداری فنی و اصولی از درختان بنه در حال عقد قرارداد با کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستیم که پس از فراگیری آموزش های لازم فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه