English

‍ مشاوران در ارتقاء آگاهی و مهارت های زندگی افراد یک جامعه نقش بی بدیلی دارند

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: مشاوران در ارتقاء آگاهی و مهارت های زندگی افراد یک جامعه نقش بی بدیلی دارند.

‍ مشاوران در ارتقاء آگاهی و مهارت های زندگی افراد یک جامعه نقش بی بدیلی دارند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام در کارگاه آموزشی که با حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی و روسای کلانتری های سطح استان برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش موثر انها اظهار داشت :بیش از 70 درصد پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری با همت شما عزیزان منجر به مصالحه شده است. 

وی با تاکید به این که پلیس با راه اندازی واحدهای رایگان مشاوره و مددکاری در کلانتری ها به عموم مردم، بستر و زمینه پیشگیری از جرائم و ناهنجاری های اجتماعی را مهیا کرده است افزود: امید است مشاوران و مددکاران در پرتو رفتار و گفتار با پیروی از سیره و منش ائمه معصومان در دستگیری از نیازمندان و یاری محرومان به توفیق روز افزون دست یابند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به هدف اصلی از راه اندازی واحد های مشاوره ومددکاری کمک به تحکیم خانواده ،گسترش سلامت روانی وپیشگیری از آسب های اجتماعی است گفت : استقرار واحداهای مشاوره و مددکاری اجتماعی یکی از راهبردهای ویژه پلیس برای کاهش جرائم در جامعه می باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد : در ارائه خدمات مشاوره ای دقت کنید تا اسرار مردم حفظ شود، این اعتمادی که مراکز مشاوره پلیس طی سال های گذشته به دست آورده و رضایتمندی مردم از خدمات شما، سرمایه بزرگی برای مجموعه انتظامی به شمار می آید که بایستی تلاش کنیم تا خدشه ای به آن وارد نشود.

سردار سلمانی به نقش حساس مراکز مشاوره ومددکاری اجتماعی کلانتری ها در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد : پلیس با تقویت واحدهای اجتماعی خود می‌ تواند علاوه بر کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم خشم را در جامعه کنترل کند و هم با ایفای نقش میانجیگری موجب کاهش ورود پرونده‌ های قضائی به دادگستری‌ ها شود. 

وی گفت : خیلی از دعاوی و پرونده‌ های ورودی به کلانتری‌ ها به‌ خاطر خشم آنی و گذرا صورت می گیرد که با یک مشاوره کوتاه و دعوت طرفین به آرامش می‌ توان روند جریان پرونده را تغییر داد، بدون اینکه پرونده ای به دستگاه قضائی ارسال شود. 

این مقام ارشد انتظامی استان دیانت ،اعتقاد ، احترام بزرگتر ها وجایگاه ریش سفیدان ومعتمدان را از ویژگی بارز مردم استان ایلام دانست و ادامه داد : ارتقاء و تقویت نگرش اجتماعی و تعامل با معتمدان و ریش سفیدان طوایف، راهکاری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل و فصل بسیاری از دعاوی می باشد.

سردار سلمانی در بخش پایانی سخنان خود گفت : مردمداری و تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید کارکنان انتظامی استان به آن توجه ویژه داشته و مسئولان انتظامی استان هم همواره باید خدمت بی منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه