English

برنامه ریزی برای جذب ۴۳۰۰نفر از افراد بی سواد و کم سواد در دوره های مختلف سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام از برنامه ریزی برای جذب ۴۳۰۰ نفر افراد بی سواد و کم سواد در دوره های مختلف تحصیلی سوادآموزی خبر داد.

برنامه ریزی برای جذب ۴۳۰۰نفر از افراد بی سواد و کم سواد در دوره های مختلف سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، بهروز حیدری معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام از برنامه ریزی برای جذب ۴۳۰۰ نفر افراد بی سواد و کم سواد در دوره های مختلف تحصیلی سوادآموزی خبر داد و گفت: کلیه خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد شد و تمامی مدارس با نظارت و محوریت مدیران، پایگاه اصلی تشکیل کلاس های سوادآموزی خواهند بود.

حیدری با تشریح وضعیت کلاس گذاری در سال جدید تحصیلی، بیان کرد : بر اساس حجم ابلاغ شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، ۱۵۰۰ نفر در دوره سواد، ۱۵۰۰نفر در دوره انتقال و ۱۳۰۰ نفر در دوره تحکیم سواد از خدمات سوادآموزی در استان قم بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه با بیان ادامه دار بودن طرح های مختلف و برنامه های مطالعاتی کتاب خوانی، تصریح کرد : طرح های نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده، حلقه های کتاب وکتاب خوانی، آموزش مقدمات کار با رایانه و برگزاری مسابقات و نشست های کتاب خوانی برای سوادآموزان ادامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مدت دوره سواد ۴۰۰ تا۵۵۰ ساعت، دوره انتقال ۶۰۰تا ۸۰۰ ساعت و دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت می باشد.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان با تاکید بر اینکه آموزش دهندگان واجد شرایط درخط مقدم تدریس و آموزش به سوادآموزان هستند؛ فرایند همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی را بیان کرد گفت : همکاری با کارکنان دولت و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی،موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان اشخاص حقوقی برای آموزش دردوره های سوادآموزی بلامانع است.

حیدری تلاش برای پوشش کامل سهمیه و حجم ابلاغی را فقط باداشتن روحیه بسیجی، جهادی و کارشبانه روزی ممکن دانست و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت مستمر روسا و کارشناس مسئولان شهرستانها و مناطق را خواستار شد .

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان در پایان خاطرنشان کرد : گروه بهبودکیفیت، محور برنامه ریزی و راهبری تحقق حجم سال جاری است و در این زمینه از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی ، شورای معاونین وسایر دستگاه های مرتبط با سوادآموزی استفاده خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه