English

بکارگیری علم آبخیزداری جهت کاهش خسارت های ناشی از سیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه معاون آبخیزداری و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایلام از پروژه های آبخیزداری حوزه شهرستان ایلام بازدید کردند.

بکارگیری علم آبخیزداری جهت کاهش خسارت های ناشی از سیل

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در این بازدید گفت: با بکارگیری صحیح از علم آبخیزداری می توان خسارت های ناشی از سیل را به حداقل رساند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با تأکید بر اینکه کار در منابع طبیعی تعطیل بردار نیست گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی و ذخیره آب، کاهش خسارات ناشی از سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیر زمینی، بهبود اشتغال، ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش موثر است.

وی افزود: متاسفانه بارندگی های سیل آسا در فصل پاییز در سنوات گذشته باعث بروز سیل و وارد آمدن خسارت های سنگین به زیرساخت های شهری شد.

پیرزادیان خاطرنشان کرد: امسال با انجام پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری و همچنین آبخیزداری شهری در حوزه های آبریز شهرها و روستاهای سطح استان علی الخصوص شهر ایلام نگرانی در این زمینه وجود ندارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه