English

افتتاح نمایشگاه تخصصی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام

نمایشگاه تخصصی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با نام ایرانی سازان ظهر امروز با حضور معاون اقتصادی استاندار ایلام، مدیرعامل شرکت پتروشیمی و جمعی از مدیران کل استانی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه تخصصی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار ایلام در آیین افتتاح نمایشگاه ایرانی سازان توسط شرکت پتروشیمی ایلام اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه تخصصی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نشان دهنده این مهم است که تولیدکنندگان بر اساس تکیه بر دانش بومی توانسته محصولات ارزشمندی را در دسترس شرکت های مربوط قرار دهند.

وی افزود: طی سال های گذشته تحریم‌ها عرصه را بر تولیدکنندگان و کارخانه‌جات در حوزه دستیابی به تکنولوژی های نوین محدود کرده و بر صادرات نیز تاثیر داشته، اما خوشبختانه با اتکا به دانش بومی و نیروی جوان توانسته ایم تولیدات خود در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی را افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور فرصت مناسبی جهت معرفی محصولات تولیدی است اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و همچنین تبادل اطلاعات در حوزه های مربوط است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه استان ایلام به عنوان بهشت انرژی نام گذاری شده خاطرنشان کرد: هم مرزی با کشور عراق یک پتانسیل و ظرفیت است که باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده شود.

گرشاسپی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه این شرکت از بین ۱۶ شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس در ساخت قطعات و تجهیزات رتبه اول را به خود اختصاص داده افزود: نمایشگاه ایرانی سازان با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی تعمیر و نگهداری و تولید کننده قطعات داخلی نفت ، گاز و پتروشیمی  در محل نمایشگاه بین المللی چغاسبز ایلام امروز افتتاح شده و تا ۵ آبان ماه از ساعت ۹صبح تا ۳ عصر پذیرای عموم مردم است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه امید است این نمایشگاه که برای اولین بار در ایلام افتتاح شده منبع خیر و برکت برای استان ایلام باشد افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان دهنده خودکفایی شرکت های نفت و گاز کشور است.

گرشاسپی خاطرنشان کرد: امروزه به برکت تلاش های جوانان کشور قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌ها در داخل کشور تولید می شود و در سال گذشته بیش از  ۲ میلیون و ۷۰۰هزار قلم از این تولیدات به کشور ونزوئلا صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه