English

رئیس کل دادگستری استان ایلام:

وکالت برای مردم یک حق و برای جامعه یک نعمت است

نشست رئیس کل و شورای معاونین دادگستری استان ایلام با اعضاء هیئت مدیره کانون و مرکز وکلا و کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری ایلام برگزار شد.

وکالت برای مردم یک حق و برای جامعه یک نعمت است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، در این نشست علی‌محمدی رئیس کل و شورای معاونین دادگستری استان ایلام در سخنانی گفت: وکالت صرفا یک شغل نیست بلکه  برای مردم یک حق و برای جامعه یک نعمت است، بنا بر  اصل 35 قانون اساسی همه مردم حق دارند از وکیل استفاده کنند و دادگاه نیز باید زمینه استفاده از وکیل را برای اصحاب دعوا فراهم نماید.

وی افزود: وکلا در پرونده ها با تبیین مباحث حقوقی و کیفری در جهت احقاق حق و ابطال باطل به قاضی و دادگاه کمک می کنند، کارشناسان نیز در پرونده های تخصصی در جهت روشن شدن و درک ابعاد موضوع پرونده قاضی را یاری می کنند و نظریه آنان باید در مدت زمان تعیین شده موجه، مستدل، صریح، قاطع، و اعتماد ساز برای طرفین پرونده باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: وکلا و کارشناسان از قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه هستند و رفتار و اعمالشان باید متناسب با جایگاه آنان باشد و همچنین باید زمینه آموزش و ارتقاء علمی آنان نیز فراهم شود.

عالی ترین مقام قضایی استان ایلام اظهار داشت: رشد 8 درصدی اتقان آرا، کسب رتبه دوم در تکریم ارباب رجوع و رتبه برتر دادگاه تجدید نظر استان در کشور از دستاوردهای قابل تقدیر دادگستری استان ایلام در ماه های اخیر است.

در ادامه اعضاء هیئت مدیره کانون و مرکز وکلا و کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان در سخنانی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه