English

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام عنوان کرد؛

حذف بروکراسی اداری لازمه جذب سرمایه گذاران در ایلام

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه این استان در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اضافه کرد: علاوه بر ارائه مشوق های لازم جهت سرمایه گذاری، باید بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذاران حذف شود.

حذف بروکراسی اداری لازمه جذب سرمایه گذاران در ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سعید رشنوادی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در بازدید جمعی از اصحاب رسانه از کارخانه منگنز ملکشاهی اظهار داشت: اقدامات بسیار مطلوبی طی دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی استان ایلام انجام گرفته است. 

وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در استان خاطرنشان کرد: در گذشته شهرستان ملکشاهی به دلیل شرایط توپوگرافی در بن بست جغرافیایی قرار داشت اما با حضور این سرمایه گذاران شاهد خروج این شهرستان از بن بست خواهیم بود.

وی به تاثیر احداث این کارخانه در رشد اقتصادی شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و افزود: کار ساخت این کارخانه که در تولید منگنز فعالیت خواهد داشت با بیش از ۶ میلیون دلار سرمایه گذاری شروع شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۳ ماه از آغاز عملیات اجرایی این شرکت می گذرد خاطرنشان کرد: پروژه مذکور حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت استخر، سوله و... پیشرفت مطلوبی داشته است.

رشنوادی در ادامه اضافه کرد: تجهیزات و تاسیسات مربوط برای راه اندازی این کارخانه از کشور چین ارسال شده و در صورت ترخیص از گمرک و تکمیل این پروژه تا تابستان سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به اینکه حضور سرمایه گذار خارجی در هر منطقه مایه برکت است افزود: تحق این مهم نشان دهنده امنیت کشور است و قطعا رشد و توسعه را له دنبال دارد.

وی در ادامه به اخذ ۳ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر کارخانه منگنز ملکشاهی، ۲ میلیارد و ۷۵۶ میلیون دلار از سوی یک شرکت روسی در حوزه ذخایر نفتی شهرستان دهلران و بیش از ۱۱ میلیون دلار نیز در منطقه شباب جهت تولید نوشابه های گازدار و انرژی‌زا سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار موفق به جذب این سرمایه گذاران شده ایم و بی شک اجرای این پروژه ها افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد.

این مسئول به استفاده از نیروهای بومی منطقه اشاره کرد و افزود: کارخانه منگنز شهرستان ملکشاهی در فاز اول اشتغال زایی برای ۶۰ نفر را به دنبال دارد و رایزنی هایی با دیگر شرکت های چینی جهت سرمایه گذاری در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اضافه کرد: علاوه بر ارائه مشوق های لازم جهت سرمایه گذاری باید بروکراسی اداری برای سرمایه گذاری و تولید در ایلام حذف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه