English

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد؛

تلاش برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در تلاشیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور و مشاغل آینده توسعه پیدا کند.

تلاش برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، مجتبی نوروزی معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران فنی و حرفه‌ای استان ایلام اظهار داشت: طی ۴ دهه گذشته انقلاب اسلامی با وجود تحریم ها و سنگ اندازی دشمنان به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه های مختلف رسیده است.

وی با اشاره به مدرک‌گرایی به عنوان یکی از معضلات در کشور خاطرنشان کرد: این مسئله باعث به وجود آمدن معضل بیکاری برای فارغ‌التحصیلان شده است. 

 

خانواده ها فرزندان خود را به سمت مدرک‌گرایی سوق ندهند

نوروزی به اهمیت مهارت‌آموزی در جهان اشاره کرد و افزود: بدون شک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری در حرفه آموزی و ایجاد اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه ضروری است خانواده ها فرزندان خود را به سمت مدرک‌گرایی سوق ندهند گفت: در تلاشیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور و مشاغل آینده توسعه پیدا کند.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های غیررسمی و مهارتی در کشور است که ما می‌توانیم با پتانسیل بالای آموزشگاه‌های آزاد و هم‌افزایی بیش از پیش به سرانجام مطلوب دست یابیم.

 

فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکل بیکاری

معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام وجود دارد که می‌تواند حلقه مکمل رشد و توسعه اقتصادی استان باشد و به همین دلیل باید زمینه برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان فراهم شود.

شهریار عباسی با بیان اینکه فراگیری آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکل بیکاری در جامعه به شمار می رود، افزود: آموختن این مهارت‌ها باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: برای توانمندسازی نیروی کار ماهر و توسعه اشتغال نیاز به توسعه مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های استان است و در این راستا باید بین این آموزش‌ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد.

عباسی با بیان اینکه داشتن مهارت در زندگی فردی و اجتماعی امری حیاتی است، یادآور شد: امروز اهمیت مهارت بر هیچ فردی پوشیده نیست و با توجه به مهارت آموزی می‌توان به ایجاد شغل و کسب و کار در استان رونق بخشید.

 

انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین بین وزارت نفت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای(و وزارت کار) و استانداری ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این مراسم از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین بین وزارت نفت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای(و وزارت کار) و استانداری ایلام خبر داد و گفت: این مهم در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز شرکت‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان ایلام انجام شده است.

نورالدین الیاسی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت ها بالایی در حوزه نفت و گاز دارد گفت: انعقاد این تفاهم نامه در راستای رفع مشکل کمبود نیروی متخصص بومی در حوزه مذکور انجام گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده افق های روشنی پیش‌روی فنی و حرفه ای استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه