English

شهردار ایلام:

شهرداری ایلام باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند

معاون بازرسی کل استان ایلام گفت: شهرداری ایلام باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و با تدوین برنامه های لازم و داشتن استراتژی مدون و هدفمند در این مسیر گام بردارد،

شهرداری ایلام باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، هاشمیان معاون بازرسی کل استان ایلام در دیدار با شهردار ایلام گفت: قانون همه چیز را مشخص کرده است و هر نهاد و دستگاهی وظیفه قانونی خویش را انجام می دهد و اداره بازرسی نیز همانطور که از نامش پیداست یک بعدش نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات است که تخلفی صورت نگیرد.

معاون بازرسی کل استان اظهار کرد: شهرداری ها بعنوان نهاد عمومی غیر دولتی باید خودشان درآمد زایی کنند تا امورات را بچرخانند اما در ایلام این روند چندان مشهود نیست که می طلبد تلاش مضاعف شود‌.

هاشمیان افزود: شهرداری ایلام باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و با تدوین برنامه های لازم و داشتن استراتژی مدون و هدفمند در این مسیر گام بردارد تا شاهد مشکلات همیشگی از جمله کمی اعتبارات و مشکل در پرداخت حقوق و دستمزدها نباشد که قطعا ما نیز در چارچوب قانون، حامی شهرداری و سایر دستگاهها و نهادهایی که در مسیر رشد و تولید با مشارکت مردم گام برمی دارند هستیم.

همچنین در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر ایلام با تبریک سال جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب عنوان شد اظهار داشت: شهرداری ایلام بعنوان بزرگترین نهاد شهری در عرصه خدمات شهری و عمرانی همواره نیازمند درامدهای پایدار است.

میرزاد بیان کرد: ما قطعا روندی برای پایدار کردن درآمدهای شهرداری ایلام داریم و در سال گذشته نیز چندین جلسه و نشست تخصصی با حضور اساتید اقتصادی و مالی برگزار کردیم که شهردار و اعضای شورا و کارشناسان شهرداری نیز حضور داشتند و نقطه نظراتی رد و بدل گردید.

رییس شورای اسلامی شهر ایلام با اشاره به تعامل نهادها و دستگاههای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعامل آنان در چارچوب قانون و شرع برای رسیدن به هدف غایی که همانا توسعه و پیشرفت کشور بر مدار درآمدزایی و تولید است تصریح کرد: ما به حمایت دستگاه قضا، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیاز داریم تا بتوانیم موانع سر راه درامدزا کردن شهرداری و همچنین توسعه و عمران شهر را برداریم.

نماینده استان در شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: در سال جاری ما یقینا برنامه های متعددی هم برای توسعه زیرساخت ها، خدمات شهری و امورات عمرانی داریم و هم در پی درآمدزا کردن شهرداری هستیم که این خود نیازمند تشریک مشاعی همه دستگاه‌ها با هم است.

در ادامه این دیدار نیز شهردار ایلام با تبریک سال جدید و قبولی طاعات و عبادت خدمت اعضای حاضر در جلسه و محکوم کردن اقدام صهیونیست غاصب در تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رسیدن سردار زاهدی و همرزمانش گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام چون برآمده از بطن مردم است وظیفه دارد هم در جهت خدمتگزاری به شهروندان گام بردارد و هم در توسعه و عمران شهر بکوشد.

 مظفری افزود: همانطور که استحضار دارید سال گذشته شهرداری ایلام در باتلاق مشکلات گیر کرده بود و بلحاظ مالی و درآمدی در مضیقه و بلحاظ انجام امورات عمرانی در محاق بود تا جاییکه اکثر کارشناسان نجات شهرداری از این باتلاق را محال و ناممکن می دانستند که به حول و قوه الهی و با تلاش همکارانم در شهرداری و شورای اسلامی توانستیم با وصول مطالبات شهرداری از ادارات بدهکار و تدوین یک برنامه منظم و راهبردی، کلیه حقوق و دستمزدهای کارکنان و کارگران شهرداری را پرداخت نماییم و از مسدود شدن حسابهای شهرداری جلوگیری کنیم.

شهردار ایلام خاطرنشان کرد: برای امسال نیز ما تمام و هم و غم خود را انجام کارهای عمرانی گذاشتیم و بنا داریم چند پروژه ی خوب در شهر ایلام آغاز کنیم که این خود نیازمند اعتبارات است که با درآمدزا کردن شهرداری و افزایش منابع مالی این مهم تحقق می یابد.

وی اضافه کرد: ما نیازمند حمایت دستگاه قضا و همچنین سازمان بازرسی هستیم زیرا در انجام برخی پروژه ها موانعی وجود دارد که فقط دستگاه قضا و سازمان بازرسی می تواند در این راه به ما کمک کند و همچنین وصول برخی مطالبات شهرداری از دیگر دستگاه‌ها نیازمند الزام آنان توسط سازمان بازرسی است که امیدوارم در این مسیر که به توسعه شهر می انجامد به ما کمک کنند.

شهردار ایلام در پایان از حضور باشکوه مردم شهیدپرور و ولایت مدار ایلام در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد و گفت: امیداورم در سال جدید که با دستور مقام معظم رهبری "مدظله العالی" سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است ایران اسلامی بتواند بر قله های رفیع پیشرفت و سربلندی برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه