English

همزمان با سراسر کشور:

نشست سراسری راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح راه زندگی برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، نشست سراسری مدیران کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد بصورت ویدئو کنفرانس، با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام؛ ناصر مرادی پویانی، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام؛ معاونین و جمعی از کارشناسان ستادی در محل سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان ایلام برگزار شد.

نشست سراسری راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح راه زندگی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کمیته امداد در خصوص همکاری در راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» بیان کرد: کتابخانه ها به مانند گذشته دیگر تنها یک مخزن و سالن مطالعه نیست، بلکه به عنوان یک مرکز فرهنگی اجتماعی پویا فعالیت می‌کند.

حیدری با بیان اینکه در کتابخانه‌های نسل جدید ۶۰ نوع خدمت قابل ارائه است، توضیح داد: امانت دادن کتاب و استفاده از سالن مطالعه یکی از خدمات کتابخانه‌های نسل جدید است. سطوح مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع در کتابخانه قابل دسترسی است.

حیدری افزود: در همکاری با کمیته امداد قصد داریم اتاق‌های مشاوره و خدمات مشاوره ای گسترش پیدا کنند. دوره‌های آموزشی و کارگاه های متنوعی در بحث کسب‌وکار و مشاغل برگزارکردیم تا مخاطبان بتوانند کسب‌وکارهای کوچک و آموزشی را تجربه کنند. همچنین بخش کودک در کتابخانه عمومی وجود دارد و فعالیت‌هایی مانند محافل ادبی، قرآنی برگزار می‌شود. با راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی شاهد کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از ظرفیت کتابخانه ها خواهیم بود. همچنین با اجرای این طرح پاخور کتابخانه ها افزایش پیدا می کند و ظرفیت کتابخانه های عمومی به جامعه بیشتر شناسانده می شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی ایجاد کلینیک رز، ارائه مشاوره در کتابخانه‌های عمومی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته و عموم مردم و همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام تصریح کرد: از تعهدات نهاد کتابخانه های عمومی می توان به ارائه تسهیلات لازم به منظور عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش با پرداخت کارت بهاء و ارائه کد تخفیف 40 درصدی برای عضویت کارکنان کمیته امداد و خانواده‌های آنان در کتابخانه‌های عمومی و همچنین حمایت از کتابخانه‌های عمومی واجد شرایط کمیته در استان‌ها در قالب کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های نهاد با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

حیدری در پایان یادآور شد: علاوه بر مددجویان کمیته امداد، شرکت کارکنان کتابخانه و اعضا در کلاس ها و کارگاه های توانمندساز رایگان و در خصوص خدمت مشاوره فردی به کارکنان نهاد 40 درصد و برای اعضای کتابخانه 30 درصد تخفیف درنظر گرفته شده است. 

ناصر مرادی پویانی، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز ضمن تقدیر از مجموعه کتابخانه و با بیان اینکه خدمات کلینیک‌های راه زندگی (رز) برای سایر اقشار نیازمند نیز فراهم است، اظهار داشت: این خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی، آموزش‌های پیشگیرانه و روان‌سنجی و سایر خدمات در حوزه روانشناسی و مشاوره برای جامعه هدف است.

مرادی پویانی توضیح داد : ظرفیت خوبی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان وجود دارد که می‌تواند برای دسترسی مردم در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی استفاده شود. همچنین کتابخانه‌ها می‌توانند پل ارتباطی مناسبی بین فعالان بازار کار، بویژه کسب‌وکارهای کوچک و منابع علمی موجود در کتابخانه‌های عمومی باشند. 

وی تاکید کرد: انتظار می رود در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان به ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه