English

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام:

هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام گفت: هدف ستاد مچ‌گیری و تنبیه نیست بلکه هدف آن اصلاح جامعه است.

هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حجت الاسلام والمسلمین حاتمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: امر به معروف نهی از منکر بزرگترین انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه مراحل امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله قلبی، لسانی و عملی است خاطرنشان کرد: مقصود از امر و نهی قلبی، اظهار کراهت قلبی است سپس در امرو نهی زبانی مکلف باید تارکِ معروف یا عامل ِمنکر را با زبان، امر و نهی کند و در امر و نهی با استفاده از قدرت عملی مکلف باید با اعمال قدرت و رفتار عملی، متخلف را از انجام منکر و ترک معروف باز دارد که در زمان برپایی حکومت اسلامی امر و نهی عملی، وظیفه حکومت است.

وی با اشاره فرمایش رهبر کبیر انقلاب که در هر جایی ظلم بود باید مبارزه باشد، گفت: امام‌حسین نمونه بارز این مبارزه و نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است.

حاتمی در ادامه به نقش مهم رسانه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امروز قدرت رسانه و تأثیری که رسانه ها در جهت دهی به افکار عمومی دارند بر کسی پوشیده نیست و به خوبی می توان از این ویژگی رسانه ها، برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اضافه کرد: در جامعه کنونی اگر بی عدالتی و حق کشی انجام گیرد یا حقیقت دین کمرنگ شود همه ما وظیفه داریم جهت امر به معروف و نهی از منکر ورود نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حاتمی، با بیان اینکه مهمترین عرصه امر به معروف و نهی از منکر عرصه مطالبه گری مردم از مدیران است، گفت: همه مردم می توانند دستگاه‌های نظارتی را در این خصوص کمک نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حاتمی به راه اندازی سامانه سو (سوت زنی) امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این سامانه که ابلاغیه آن توسط رییس جمهور شهید برای ارائه گزارش مردمی و رسانه‌ها از تخلف‌های اداری راه انداری شد تاکنون توانسته است از بروز برخی تخلفات اداری جلوگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراجناحی عمل کرده و هدف آن مچ‌گیری و تنبیه افراد نیست بلکه اصلاح جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه