English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

عبور وسایل نقلیه از میان دستجات عزاداری ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی، عبور وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممنوع است.

عبور وسایل نقلیه از میان دستجات عزاداری ممنوع است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سرهنگ علی‌احمد شاوردی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: از حضور و تجمع افراد در سطح معابر به جهت خطراتی که برای عزاداران دارد بخصوص در معابر روستایی و مناطق مسکونی قرار دارند، خودداری شود.

 وی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی عبور وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و … برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود، زیرا تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممنوع و خطرآفرین است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین هنگام تردد در مناطق مسکونی، روستایی باتوجه به پوشش مشکی و تیره عابرین و کاربران در این ایام‌ ضمن رعایت سرعت مطمئنه توجه لازم به جلو را داشته باشند و مراقب ایمنی تردد عابرین پیاده بخصوص در روستاها و مناطق مسکونی جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی داشته باشند.

سرهنگ شاوردی خاطرنشان کرد: در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود که باعث اشغال سطح معابر نشود و با فاصله ایمن و مناسب سطح سواره‌روها جانمایی شود که مشکلات ترافیکی برای عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

وی تصریح کرد: هیات‌های عزاداری برای جابجایی اعضاء و یا عزاداران از وسایل نقلیه ایمن استفاده کنند و از سوارکردن سرنشین در قسمت بار وانت به دلیل خطرات آن خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، اظهار داشت: در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و در تردد خودروهای عبوری نیز خللی وارد نشود.

وی یادآور شد: عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند و در هنگام حرکت هیأت مخصوصاً شب‌ها، کمترین سطح سواره‌رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.

سرهنگ شاوردی تاکید کرد: به خانواده‌های عزیز توصیه شود در هنگام حضور در مراسم، مواظب کودکان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح معابر جلوگیری کنند.

وی در پایان اضافه کرد: چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتی الامکان اتوبوس وسایل نقلیه عمومی ایمن استفاده کنند و از سوار شدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه