English

مدیرکل محیط زیست استان ایلام:

حریق منطقه قلارنگ ایلام پس از ۱۱ ساعت مهار شد

مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: بیش از ۱۰هکتار از اراضی جنگلی و ده‌ها هکتار مرتع در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ طعمه حریق شد که پس از ۱۱ ساعت مهار شد.

حریق منطقه قلارنگ ایلام پس از ۱۱ ساعت مهار شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، علیرضا محمدی مدیرکل محیط زیست استان ایلام  گفت: پیرو گزارش واصله در ساعت ۱۰ و نیم روز گذشته مبنی بر وقوع حریق در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ محدوده دامنه کوه قلارنگ مشرف بر روستای چشمه‌چاهی شهرستان سیروان، بلافاصله مامورین یگان حفاظت این اداره کل در معیت پرسنل شهرستان‌های سیروان، ایلام و چرداول به منطقه عزیمت کردند که با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه هماهنگی لازم با مدیریت بحران استانداری، یگان حفاظت منابع طبیعی و امداد و نجات هلال احمر برای اعزام بالگرد جهت انتقال نیروهای دولتی و مردمی به نزدیکترین فاصله به حریق صورت گرفت. 

وی افزود: در این راستا امداد هوایی با چندین سورتی پرواز کمک شایانی به مهار آتش‌سوزی کرد و این آتش‌سوزی باتلاش بی‌وقفه نیروهای مردمی شهرستان سیروان، محیط زیست، دوستدارن محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و منابع طبیعی، هلال احمر و مدیریت بحران استان پس از حدود ۱۱ ساعت مهار شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان، ادامه داد: به منظور کنترل حاشیه محدوده آتش‌سوزی تعدادی از پرسنل این اداره کل و منابع طبیعی جهت مدیریت و پایش حریق احتمالی شب را در منطقه گذراندند. 

محمدی خاطرنشان کرد: در این حریق متاسفانه بیش از ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی و ده‌ها هکتار مرتع منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ طعمه حریق شد. 

وی یادآور شد: منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت ۳۳ هزار هکتار در شهرستان‌های ایلام، چوار، ایوان و سیروان واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه