English

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ایلام خبر داد؛

ثبت‌نام بیش‌ از ۴ هزار مادر ایلامی در طرح بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: تاکنون ۴ هزارو ۳۰۰ نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر مناطق عشایری و روستایی استان ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش‌ از ۴ هزار مادر ایلامی در طرح بیمه رایگان
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، محمد قیصرزاده مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ایلام  گفت: این صندوق از سال ۱۳۸۶ تاسیس و ۴۷ هزار جمعیت بیمه شده دارد و ۲ هزارو ۳۰۰ خانوار مستمری‌بگیر صندوق هستند.

وی افزود: مهمترین اهداف فعالیت صندوق بیمه اجتماعی جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و باز توزیع عادلانه درآمد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام، ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی براساس اصول و دستورالعمل و جامعه هدف ۸ سطح برای پرداخت بیمه معین که کمترین آن سطح یک با مبلغ ۹۶۰ هزار تومان و آخرین سطح ۸ با مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ به صورت سالیانه از مزایای صندوق برخوردار می‌شوند.

قیصرزاده خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان داشت: از مجموع این مادران، یک هزارو ۹۵۰ نفر در سامانه ثبت احوال و از طریق صندوق مرکز تایید و این افراد تا ۲۱ مردادماه سال جاری فرصت دارند جهت تکمیل ثبت‌نام به دفاتر کارگزاری‌های که پیامک برای آنها ارسال شده مراجعه کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام، عنوان کرد: در خصوص مادران غیرشاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۲۴ دفتر کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کشاورزان، روستاییان، عشایر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، قالیبافان، رانندگان، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شاغلین فصلی، دانشجویان، امدادگران و داوطلبین جمعیت هلال‌احمر فاقد پوشش بیمه‌ای، مشمولین این صندوق هستند.

قیصرزاده تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ دفاتر خدماتی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۳ کارگزاری در شهرستان ایلام فعال و مابقی در سایر شهرستان‌ها آماده ارائه خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت مستمری پیری پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵ سال سن امکان‌پذیر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام، در پایان سن ورود به بیمه‌پردازی و عضویت در صندوق را ۱۸ تا ۵۰ سال سن عنوان کرد و گفت: همه شهروندان ایلامی که فاقد پوشش بیمه اجتماعی باشند می‌توانند به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مراجعه و از مزایای صندوق برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه