English

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند والدین را مجبور به پرداخت هزینه کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: از نظر قانونی هیج مدرسه‌ای نمی‌تواند والدین را مجبور به پرداخت هزینه ای کند و یا به دلیل عدم پراخت هزینه و شهریه از ثبت نام فرزند او ممناعت ورزد.

هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند والدین را مجبور به پرداخت هزینه کند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات مدارس اقداماتی جهت نظارت بر شهریه مدارس دولتی و غیر انتفاعی در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، ثبت نام دانش آموزان در مدارس اعم از دوره ابتدایی و متوسطه در حال آغاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه هر ساله با شروع سال تحصیلی یکی از ابهاماتی که برای والدین به وجود می آید، میزان هزینه مدارس در هنگام ثبت نام فرزندان است، افزود: هزینه ثبت نام مدارس دولتی مطابق با قانون گذاری های جدید تعیین شده و والدین برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی می توانند به جز هزینه کتاب و بیمه، بدون پرداخت هزینه دیگری آنان را ثبت نام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: برخی از والدین به دلیل دریافت امکانات بیشتر و حمایت های آموزشی بالاتر از دانش آموزان و در جهت استمرار این امکانات و گسترش آنان اقدام به پرداخت کمک های نقدی به مدارس می کنند؛ اما از نظر قانونی هیچ مدرسه ای نمی تواند والدین را مجبور به پرداخت هزینه ای کند و یا به دلیل عدم پرداخت هزینه و شهریه از ثبت نام فرزند او ممانعت ورزد.

درویشی تصریح کرد: مسئولان مدارس در طول سال تحصیلی نیز نمی‌توانند جهت تکمیل تجهیزات خود و خدمات رسانی به دانش آموزان، هزینه ای مازاد بر هزینه های مشخص شده قبیل شهریه، کتاب و بیمه هزینه دیگری از دانش آموزان دریافت کنند؛ زیرا تمام امکانات و نیازهای مدارس از طریق آموزش و پرورش و همچنین اداره کل نوسازی مدارس استان تامین می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: همچنین به منظور جلوگیری از تخلفات مدارس اقداماتی نیز جهت نظارت بر شهریه مدارس دولتی و غیر انتفاعی در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: مدارس دولتی موظف هستند مطابق شهریه اعلامی در سامانه نسبت به پذیرش و ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند و در صورت عدم دسترسی و مشاهده شهریه سامانه‌ای مکلف هستند تا در توافق با خانواده‌ها برابر شهریه سال قبل و بصورت علی الحساب ثبت نام دانش آموز را تا زمان ابلاغ نهایی شهریه انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در خصوص شهریه مدارس هیات امنای بیان کرد: یکی از انواع مدارس دولتی، مدارس هیات امنایی هستند که به صورت مستقیم زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند و عموما به دلیل خدماتی که ارائه می کنند، می توانند شهریه دریافت کنند که این شهریه قابل تقسیم به اقساط متعدد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه