English

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام:

اربعین فصل بیداری امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: اربعین فصل بیداری امت اسلامی و فرصتی برای کادرسازی جامعه جهانی برای حاکمیت امام منتقم حضرت امام زمان(عج) است.

اربعین فصل بیداری امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

 ‌، حجت الاسلام اله نور کریمی تبار  نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) به همه شیعیان توصیه شده است، اظهار کرد: کسی که با شناخت و معرفت مرقد مطهر امام حسین(ع) را زیارت کند گناهان گذشته و آینده او آمرزیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه انسانی که محب اهل‌بیت(ع) است و اهل‌بیت(ع) را بشناسد و ارتباط دلی با آن‌ها برقرار کند، مصونیتی برای او ایجاد می‌شود که دنبال گناه نرود یا حداقل کم‌تر سراغ نافرمانی خداوند متعال باشد، افزود: ارتباط با امام معصوم(ع) در روحیه او تأثیر گذار بوده و انسان را به انجام کارهای نیک هدایت و به اجتناب از بدی‌ها وادار می‌کند.

خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره به اینکه کنگره بزرگ اربعین امروز جهانی شده و وحدت قابل‌توجهی در جهان اسلام ایجاد کرده است، گفت: اربعین فصل بیداری امت اسلامی و فرصتی برای کادرسازی جامعه جهانی برای حاکمیت امام منتقم حضرت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: زیارت با معرفت امام معصوم(ع) باید در این ایام بیشتر مورد توجه قرار گیرد که فراتر از پذیرایی از زائر، اسکان و تسهیل در تردد و درمان زوار است.

وی با تاکید بر توجه جدی به فلسفه قیام امام حسین(ع) و زیارت بامعرفت امام معصوم(ع)، افزود: جنایت هایی که صهیونیست‌ها امروز علیه ملت مسلمان فلسطین و غزه با حمایت آمریکا و اروپا انجام می‌دهند، باید تبیین شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مظلومیت مسلمانان غزه به جرم این‌که در سرزمین خود می‌خواهند زندگی کنند باید برای مردم دنیا بیان شود و مورد توجه جهانیان قرار گیرد و این روند آگاه شدن جامعه جهانی، آزادی قدس و نابودی اشغالگران سرزمین فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، ابراز کرد: آزادگان، در بند دشمن، آزادگی خود را به نمایش گذاشتند، قدرت ایمان را به جهانیان نشان دادند و توانستند دشمن را مغلوب اراده خود کنند، آزادگان با صبر و مقاومت خود مقطع تعیین‌کننده‌ای از تاریخ جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام را به دنیا نشان دادند و امید است که با توجه مسئولان، مشکلات معیشتی آنان رفع شود.

وی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها و دشمن اسلام و مسلمانان در ترور شهید اسماعیل هنیه، گفت: این اقدام مجرمانه صهیونیست ها، جنایت بزرگی است که نشان دهنده اوج درماندگی سران صهیونیست است، رژیم اشغالگر قدس، در مقابل گروه کوچک حماس نتوانستند به کوچک‌ترین اهدافشان دسترسی پیدا کنند و امروز طولانی‌ترین جنگ تاریخ اسرائیل را تجربه می‌کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: این‌که صهیونیست ها بخواهند جبهه جدیدی به روی خود باز کنند و بخواهند کشور قدرتمندی مثل جمهوری اسلامی وارد جنگ کنند، جز نشانه استیصال و درماندگی آن‌ها چیز دیگری نیست، نتانیاهو جنایت‌کاری است که می‌داند اگر چنانچه آتش‌بس اجرا شود به‌خاطر جنایت‌های جنگی مورد محاکمه قرار خواهد گرفت وجدان‌های بیدار دنیا شاکی او هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر قدس حیات خودش او را در ادامه جنگ می‌بیند، ابراز کرد: رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن است و می‌داند که اخلال در امنیت جمهوری اسلامی برای آن‌ها هزینه سخت و پشیمان‌کننده‌ای دارد، اسلام به ما دستور می‌دهد اگر با شما جنگیدند با آنها بجنگید، منطق مقابله به‌مثل یک منطق انسانی و قرآنی است و آن‌چه دشمن از ما تصور دارد و وعده صادق نشان داد که جمهوری اسلامی می‌تواند در هر زمان هر هدفی را که بخواهد مورد موشک‌ها و پهپادهای خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه گنبد آهنین و کشورهایی که هم‌پیمان اسرائیل هستند و برای دفاع در کنار آن‌ها قرار گرفته‌اند نمی‌توانند مانع اجرای اراده جمهوری اسلامی باشند، افزود: جمله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که خون‌خواهی می‌کنیم، آن‌چنان آنها را مرعوب کرده که در سوراخ خزیده‌اند، ترسی وحشتناک‌تر از مرگ آن‌ها را فرا گرفت و ترس از مرگ بدتر از مردم خواهد بود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اسرائیل کودک کش، منتظر انتقام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت باشد، ابراز کرد: انتقام قطعی، بازدارنده، دردناک و فراموش‌نشدنی است، آنها می‌دانند پس از اینکه تشکیل حکومت داده‌اند، در مدت کوتاهی محکوم به نابودی خواهند بود و این وعده‌ی کتاب آسمانی یهود است و امروز زمان آن فرا رسیده و آنها به طور قطع، بهای خون کودکان مظلومی که می‌کُشند و نسل‌کشی که انجام می دهند را خواهند پرداخت.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه سران برخی از کشورهای به‌ظاهر اسلامی ننگ حمایت از رژیم کودک کش را برای آینده کشورشان را به یادگار نگذارند، افزود: اسرائیل نابود شدنی است، اگر از مظلومان غزه و فلسطین حمایت نمی‌کنید حداقل یاور دشمن نباشید و به تعبیر امام حسین(ع) اگر دین ندارید حداقل آزادمرد باشید.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت امور مساجد، گفت: ۵۵ سال سال پیش صهیونیست‌ها، مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و بر این اساس این روز به‌عنوان روز مسجد تعیین شده است، کسانی که مسجد را آتش می‌زنند، اوج حماقت و دشمنی خود را با خداوند متعال، کتاب و خانه‌ خدا را نشان می‌دهند، اهل مسجد، مهمان خدا هستند و خداوند از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و آن‌ها را مشمول رحمت، آمرزش و غفران خودش قرار بدهد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مسجد بهترین جایی است که انسان می‌تواند در آن‌جا با خدا ارتباط برقرار کند، یادآور شد: امروز بیش‌ از هر زمانی نیاز داریم که در مساجد پناه بگیریم، در مقابل تهاجم نرم و فرهنگی دشمن، برای دین‌زدایی از جامعه، بهترین مأمن برای انسان‌ها و خانواده های که بخواهند دین خود را حفظ کنند، مسجد است که باید مساجد رونق پیدا کند.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: سبک زندگی انسان مؤمن این است که مرتبط با مسجد است و بخشی از وقت خود را در مسجد سپری می‌کند. باید تلاش کنیم برای فعال کردن مساجد و این غفلت فراگیری که در زمینه حضور در مسجد داریم تغییر کند، همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید، اگر کسی از سنگر بیرون بیاد در برابر تهاجم دشمن آسیب‌پذیر است.

وی با اشاره به افزایش تولید گندم در سال جاری، گفت: گندم از کالاهای راهبردی است، کشاورزان استان زحمات‌ زیادی برای تولید این محصول بسیار مهم کشیده اند و محصول خود را تحویل دادند، لازم است که دولت در اولین فرصت، مطالبات گندمکاران را پرداخت کند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی‌هایی که در مراتع و جنگل های استان روی می دهد، غیرطبیعی است، ابراز کرد: مسئولان ستاد بحران، منابع طبیعی باید جدی‌تر از گذشته برای اطفای حریق پای کار بیایند، وقتی‌که درخت‌های چندصدساله بلوط در دل آتش نابود می‌شود جایگزین کردن این درختان، کار آسانی نیست و کسانی که در این آتش‌سوزی ها مقصر هستند باید شناسایی و مورد مجازات قانونی قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه