English

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

موج ورود زائران اربعین به کشور از امروز آغاز می‌شود

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: روند ورود زائران به سمت ایران بیشتر از روند خروج به سمت کشور عراق است و اتخاذ تدابیر لازم برای جابجایی شایسته زوار اربعین با توجه به گرمی هوا ضروری است.

موج ورود زائران اربعین به کشور از امروز آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، داریوش امانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، در نشست ستاد اربعین در پایانه مسافری برکت در مرز مهران اظهار داشت: بسیج کردن ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین اولویت این سازمان است.

وی از پیش‌بینی موج ورود زائران از امروز به کشور خبر داد و با اشاره به این‌که مرزهای مهران، شلمچه و خسروی به ترتیب بیشترین تردد را دارند، ضرورت داشتن آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیاز جابه‌جایی زائران را یادآور شد.

امانی گفت: ورود و خروج اتوبوس‌ها از شرایط خوبی برخوردار است و باید سعی شود در چند روز مانده تا اربعین حسینی، موازنه‌ای برای ورود و خروج اتوبوس‌ها برقرار باشد تا مشکلی برای تأمین ناوگان در مرز مهران ایجاد نشود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان، تجهیز پایانه‌های مرزی کشور به دوربین‌ها و مراکز پایش راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای

اتفاق بسیار خوبی بود که امسال توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور انجام شد و این امکان فراهم شد تا ابزارهای مدیریتی در دسترس معاونین حمل و نقل قرار گیرد و امکان رصد و مدیریت ناوگان از پایانه‌های مرزی فراهم شود.

وی با بیان این‌که هرسال در ایام اربعین باید شاهد اتفاقات بهتری نسبت به سال گذشته باشیم، گفت: با اعزام ماشین‌آلات راهداری و دپوی ماشین‌آلات در مهران، باید برای بحران‌های احتمالی آمادگی کافی داشته باشیم و از هرظرفیتی جهت خدمت‌رسانی صادقانه، بی‌منت و باکیفیت به زائران استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان به حضور فعال همکاران در سکوها در پایانه‌برکت تأکید کرد و گفت: تهیه نرم افزار سامانه جامع پیش‌فروش بلیت در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست تهیه است، امید است در اربعین سال آینده بیشترین ظرفیت بلیت‌ها پیش‌فروش شود تا در این خصوص برنامه‌ریزی بهتری برای زائران اربعین حسینی و شرکت‌های حمل و نقل انجام دهیم.

امانی از زائران خواست از همان مرزی که خارج می‌شوند، به کشور بازگردند تا برنامه‌ریزی مناسب برای برگشت و تأمین ناوگان انجام شود، همچنین زائران سعی کنند برنامه زمانبندی مناسبی برای سفرشان داشته باشند و با توجه به این‌که امسال تراز ورود و خروج متناسب است، امید است همین رویه تا پایان سفرهای اربعین ادامه داشته باشد.

وی به استفاده از نرم افزار مسافریار یا زائریار تأکید کرد و افزود: زائرانی که از خودروهای شخصی استفاده کردند، با نذر مسافر از ظرفیت خالی خودرو برای رساندن هموطنان به مقاصد استفاده کنند و به ناوگان عمومی حمل و‌نقل جاده‌ای کمک کنند تا برای همه زائران سرویس مناسبی فراهم شود.

امانی به رانندگان ناوگان شخصی توصیه کرد با توجه به سختی راه، گرمای هوا، پیاده‌روی و خستگی زیارت اربعین حسینی در طول مسیر برگشت در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، موکب‌ها و پویش‌های چشم به راهیم سازمان استراحت کافی داشته باشند.

امانی همچنین از زائران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و پایانه‌های مرزی، کلمه مرز را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال و یا با تلفن گویای ۱۴۱ سازمان تماس بگیرند.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با لطف الهی و عنایات ویژه حضرت سیدالشهداء(ع) و تلاش همه فعالان و همکاران، خدمات شایسته و مطلوبی به زوار اربعین ارائه شود و زوار سفرهایی ایمن و با آرامش تجربه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه