English

خبرگزاری موج ایلام گزارش می‌دهد؛

راه‌های دروازه عتبات عالیات نیازمند توجه بیشتر

طی سال‌های اخیر در برخی مسیرهای مواصلاتی استان ایلام بواسطه تردد زائران حسینی اقدامات مطلوبی در حوزه راهسازی انجام گرفته که تحقق این مهم کاهش سوانح رانندگی را در پی داشته، اما ضروری است جهت خروج دیگر مناطق استان از بن بست جغرافیایی توسعه و بهسازی سایر مسیرهای مواصلاتی استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

راه‌های دروازه عتبات عالیات نیازمند توجه بیشتر
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، مرز بین‌المللی مهران به واسطه کنگره عظیم اربعین طی سال‌های گذشته مورد توجه زائران حسینی قرار گرفت به طوری که مهران به عنوان اصلی‌ترین مرز جهت تردد زوار معرفی شده و هر ساله بیش از نیمی از زائران این مرز بین‌المللی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

 بالا بودن آمار ترددها از مهران‌ سبب شده طی سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه مسئولان ارشد کشوری و استانی قرار گرفته و به زیرساخت‌های آن در حوزه‌های مختلف از جمله راهسازی توجه ویژه‌ای شود.

 

کاهش ترافیک های جاده ای

امیری یکی از زائران حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه مسیرهای مواصلاتی ایلام تا مرز مهران توسعه چشمگیری داشته اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات بسیار مطلوبی در این مسیر مواصلاتی انجام گرفته و همین امر سبب شده همانند گذشته شاهد ترافیک‌های سنگین در این مسیر نباشیم.

 

توسعه زیرساخت‌های جاده ای

فرهادی یکی دیگر از زائران که برای دهمین بار مرز بین‌المللی مهران را برای شرکت در کنگره عظیم اربعین انتخاب کرده گفت: در سال‌های گذشته شاهد ترافیک‌های سنگین و کلافه کننده همچنین بروز حوادث جاده‌ای و‌... در مسیرهای منتهی به مهران بودیم.

وی افزود: اقدامات مهمی در حوزه توسعه زیرساختهای جاده ای انجام گرفته که مشکلات مذکور را تا حد زیادی مرتفع کرده است.

بی شک کنگره عظیم اربعین و شناخته شدن مرز مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات تاثیر بسزایی در خروج استان ایلام از بن‌بست جغرافیایی و همچنین توسعه و پیشرفت این استان در حوزه‌ راهسازی داشته به گونه‌ای که بر اساس آمار ارائه شده طی سال‌های اخیر با وجود تردد میلیونی زائران شاهد کاهش سوانح رانندگی به ویژه در مسیر سرابله_ ایلام_ مهران بوده‌ایم.

 

بیش از ۴ هزار میلیارد اعتبارات حوزه راهداری

چشم خاور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت در دولت سیزدهم در مجموع بیش از ۴هزارو۶۷۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی در حوزه راهداری هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ابتدای ماه سفر تاکنون از مرز بین المللی مهران تردد کردند افزود: اقدامات مختلفی جهت توسعه زیرساخت‌ها از جمله بهسازی راه‌ها احداث سایبان‌ها کفپوش و غیره انجام گرفته است.

 

لزوم بهسازی دیگر مسیرهای مواصلاتی استان ایلام

هرچند اقدامات انجام گرفته جهت توسعه یرساخت‌های جاده ای استان در مسیر ایلام_مهران بر کسی پوشیده نیست اما آنچه مشخص است تمرکز بر توسعه راه‌ها در برخی مسیرهای مواصلاتی است بگونه ای که بهسازی برخی دیگر از مسیرها همچنان از مطالبات اصلی مردم برخی مناطق محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه بهسازی و توسعه جاده‌ها پیش نیاز توسعه جوامع است و راهسازی یکی از زیرساخت‌های مهم هر جامعه ای محسوب می شود که تاثیر به سزایی در توسعه صنعت، اقتصاد، اشتغال و ... خواهد داشت، رو ضروری است جهت توسعه دیگر مناطق استان ایلام و خروج انها از بن بست جغرافیایی بهسازی و توسعه مسیرهای مواصلاتی در دستور کار قرار گیرد تا علاوه بر کاهش سوانح رانندگی شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مختلف استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه