English

مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام خبر داد؛

افتتاح ۵ طرح تعاون روستایی طی هفته دولت

مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام گفت: در سال گذشته مبلغ ۸۶/۷ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز و مرمت انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی در قالب ۵ طرح عمرانی از طریق تعاون روستایی و تشکلهای تحت پوشش در استان هزینه و در هفته دولت به بهره برداری رسید.

افتتاح ۵ طرح تعاون روستایی طی هفته دولت
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حمیدرضا شکری مدیر تعاون روستایی استان ایلام اظهار داشت: در یک سال گذشته منتهی به شهریور امسال، اعتبارات تخصیص یافته به بخش زیر ساخت های تولیدی نسبت به سال گذسته حدود ۲برابر رشد داشته و این میزان برای سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ برابر افزایش گردیده است.

وی افزود: اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی مرغداران نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش تولید داشتند که این فعالیت نسبت به سنوات گذشته در استان کم نظیر بوده است.

مدیر کل تعاون روستایی ایلام ادامه داد: در این راستا اتحادیه تعاونی تولید و شرکت های تعاونی تولید تعاون روستایی استان برای نخستین بار بیش از ۸۰ درصد کشت های قراردادی محصولات استراتژی گندم و جو را در سطح مزارع انجام دادند و نقش مهمی در ساماندهی عملیات کشت و کار با کشاورزان ایفا نمودند بطوریکه در قرارداد کشت کلزا و در اختیار گذاشتن نهاده ها به کشاورزان و عدم دریافت هزینه ها تا پایان برداشت و خرید تضمینی آن از کشاورزان موجب کسب رتبه سوم تولید این محصول در استان فراهم شد.

شکری بیان داشت: در سال زراعی گذشته برای اولین بار نه تنها در استان بلکه در کشور از طریق تعاونی های تولید اقدام به کشت ذرت علوفه ای، بعد از برداشت گندم در سطح ۱۵۰۰ هکتار در قالب کشت قراردادی و خرید توافقی از کشاورزان گردید که میزان تولید علوفه آن به بیش از ۶۰ هزار تن رسید و امسال نیز با استقبال کشاورزان این میزان از سطح کشت، به ۲۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی عنوان کرد: اتحادیه تعاونی های روستایی امسال نیز با ساماندهی مراکز خرید محصولات کلزا، گندم و جو در اقصی نقاط استان با کار شبانه روزی از فروردین ماه تا اواسط مرداد بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول کلزا و گندم را از کشاورزان استان خریداری و تحویل گرفتند که در تاریخ فعالیت های تعاون روستایی استان کم نظیر بوده است، بطوریکه این میزان خرید، نسبت به دوسال قبل به میزان ۶ برابر افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون روستایی ایلام در پایان گفت: این طرحها و طرحهای قابل توجه دیگری نظیر ساماندهی تعاونی ها، توزیع آرد روستایی ، تهیه و توزیع سوخت ادوات کشاورزی، تولید عسل ، طرح توانمند نمودن کشاورزان ۵۰ هزار هکتاری دهلران، آموزش کشاورزان، برگزاری مجامع تعاونی ها، حسابرسی، مستند سازی اموال دولتی و تعاونی ها، بخشی از فعالیت هایی بوده که در یک سال اخیر دولت شهید جمهور آیت اله رئیسی به انجام رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه