English

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام:

اربعین تحول آفرین است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: اربعین تحول آفرین است و خدا را شکر روز به روز در جهان فراگیر می شود.

اربعین تحول آفرین است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در خطبه های امروز ۹ شهریور نماز جمعه ایلام در مصلی ایلام گفت: اربعین تحول آفرین است و خدا را شکر روز به روز در جهان فراگیر می شود، خداوند توفیق داده است هر کسی متناسب با توان خود در اربعین نقش آفرین باشند، تقاضایی دارم از کسانی که نذورات و کمک‌های مادی دارند و آن این است که غذایی که می خواهید بدهید و امکاناتی که می خواهید نذر و یا وقف کنید به نیت امام حسین(ع) بدهید نه اینکه تنها به نیت زائر باشد.

وی افزود: لازم می‌دانم که تقدیر و تشکر کنم از مهمان نوازی مردم و تکریم زائران و خدماتی که به زائران امام حسین (ع) داشته اید، خدا را شکر مردم ما به مهمان نوازی و زائر نوازی از قدیم الایام شهره بودند.

امام جمعه ایلام گفت: از همه شهرستان‌ها که تلاش کردند مخصوصاً شهرستان مهران که محدودیت‌های زیادی هم برای آنها ایجاد می‌شود قدردانی می کنم، از موکبداران و کسانی که در موکب‌ها تلاش کردند، خادمان و مخصوصاً موکبدارانی که از استان هایی دیگر تشریف آوردند و مهمان ما بودند باز تقدیر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: از ستاد اربعین، استاندار محترم و مسئولین محترم کمیته ها که انصافا در این هوای گرم تلاش کردند و کسانی که انفاق مالی داشتند، صدا و سیما و اصحاب رسانه، فرهنگیان و دانشگاهیان و علما و روحانیت و همه کسانی که برای معنویت افزایی و زیارت با معرفت زائر تلاش کردند، حافظان امنیت، ارتش، سپاه، فراجا، مرزبانی که علاوه بر بحث امنیت در خدمات فرهنگی و غیر فرهنگی پیشگام بودند، مدیران و کارکنان ادارات و نهادها قدردانی می کنم.

وی افزود: توصیه ام به مدیران ادارات و نهادها این است که عزیزان من خدمت به مردم در اداره خودتان در اولویت است، اینطور نباشد مدیر برود اربعین و بخواهد به زائران ارائه خدمت بدهد و ارباب رجوع در محل کارش سرگردان باشد، امسال متاسفانه داشتیم کسانی که شاکی بودند از نحوه عملکرد بعضی از مدیران ادارات که امیدوارم تکرار نشود و از همه کسانی که گمنام و بدون نشان در خدمت زائرین بودند قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ضمن تشکر از تلاش کسانی که برای اولین بار به صورت دسته جمعی پیاده روی اربعین مهران تا کربلا را راه اندازی کردند، امیدوارم این سنت حسنه هر سال استمرار داشته باشد که جمعی از استانمان از مهران تا کربلا راهپیمایی اربعین را داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم پرداخت حقوق کارگران گفت: در جامعه ای که حق کارگرش پایمال شود، این جامعه رستگار نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: مدیرانی که مسئولیت دارند بهانه نیاورید که شرکت هست و پیمانکار هست، کی شرکت آورده؟ کی پیمانکار آورده؟ کی قرارداد بسته؟ چرا شرط نکردید حق کارگر را بدهد؟ 

وی بیان کرد: حقوق مدیران و مسئولینی که خودشان چندین برابر کارگران است، اگر یک‌ماه حقوق آنها به تاخیر بیفتد ناله اش بلند می‌شود یا نه؟

امام جمعه ایلام گفت: از جاهای مختلفی که کارگرهای آنها آمدند و استغاثه دارند و کمک می خواهند از مسئولین مربوطه ای که باید پیگیر احقاق حق اینها باشند، درخواست می کنم به صورت جد پیگیر باشند، مدیرانی که مسئولیت دارند بهانه نیاورید که شرکت هست و پیمانکار هست، کی شرکت آورده؟ کی پیمانکار آورده؟ کی قرارداد بسته؟ چرا شرط نکردید حق کارگر را بدهد؟ امیدوارم مسولان امر رسیدگی عاجل به این موضوع داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه