English

استاندار ایلام عنوان کرد؛

نقش پررنگ بانوان استان ایلام در کنگره بزرگ اربعین‌

استاندار ایلام با بیان اینکه بانوان استان در کنگره بزرگ اربعین نقش خود را به خوبی ایفا کردند، گفت: قبل از انقلاب زنان در عرصه مدیریتی نقشی نداشتند اما امروز سهم مدیریتی بانوان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

نقش پررنگ بانوان استان ایلام در کنگره بزرگ اربعین‌
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه 19 شهریورماه در کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان با قدردانی از همه بانوان نقش‌آفرین و تاثیرگذار استان، اظهار داشت: این کنگره در 8 حوزه اقتصادی کارآفرینی، علمی، پژوهشی و فناوری، فرهنگ و هنر، رسانه و گفتمان‌سازی، ورزش، تعلیم و تربیت، فعالیت‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری و حکمرانی برگزار شد و پس از ارسال رزومه 650 نفر از بانوان ایلامی به معاونت امور زنان و خانواده و داوری کشوری، 24 نفر با توانمندی علمی و نوآوری و استعدادهای خود برگزیده شدند که 8 نفر اول هر کارگروه برگزیده کشوری شدند.

وی با قدردانی از اداره کل زنان و خانواده استانداری برای برگزاری این کنگره وزین و تلاش‌ها برای استفاده از ظرفیت بانوان، افزود: این مجموعه از ظرفیت و استعداد خوب بانوان ایلامی در همه حوزه‌ها بهره‌ گیرد و برنامه‌های این حوزه به‌صورت مستمر برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآور شد: در کنگره بزرگ اربعین بانوان ایلامی با عشق به اهل بیت(ع) فارغ از هر شغل، پست و جایگاهی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و در زمینه برپایی مواکب، پخت غذا و توزیع آب به زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) همه توان خود را به‌کار گرفتند.

 بهرام‌نیا بیان داشت: زنان این استان، علاوه بر نقش‌آفرینی در تحکیم بنیان و نهاد خانواده در عرصه فعالیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، بارها توانمندی‌های خود را اثبات کردند.

وی با اشاره به جایگاه و کرامت زنان و توانمندی علمی بالای بانوان ایلامی در حوزه سیاسی، گفت: خانم دکتر سارا فلاحی از مصادیق بارز توانمندی‌های بالای بانوان این استان در عرصه‌های‌ علمی، فرهنگی و سیاسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی برابری حقوق زن و مردم فقط یک شعار فریبنده توخالی است اما ‌پس از انقلاب تاکنون در جمهوری اسلامی سهم مدیریتی زنان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. 

استاندار ایلام با مقایسه توجه به فعالیت بانوان در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب سهم بانوان از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حدود 6 درصد بود اما پس از وقوع انقلاب سهم بانوان از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تا سال 1401 به 50 درصد رسیده است.

بهرام‌نیا گفت: قبل از انقلاب بانوان 5 تا 6 مدال و عنوان آسیایی داشتند اما پس از انقلاب تاکنون تعداد بانوانی که به مدال‌های رنگارنگ طلا، نفره و برنز در رشته‌های مختلف ورزشی دست یافتند از مرز 200 مدال عبور کرده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: امید به زندگی زنان قبل از انقلاب 57.6 اما اکنون امید به زندگی زنان در جمهوری اسلامی به 77.1 رسیده است و تعداد نویسندگان قبل از انقلاب حدود 10 نفر بود اکنون به بیش از 4 هزار نفر رسیده است. همچنین قبل از انقلاب هیچ بانویی فعالیت نشر در حوزه کتاب نداشت اما امروز تعداد ناشرین به 8 هزار نفر رسیده است.

استاندار ایلام گفت: قبل از انقلاب تنها یک درصد زنان در کسوت استاد دانشگاه بودند اما امروز 21 درصد اساتید دانشگاه‌های کشور را بانوان تشکیل می دهند.

وی ایلام را پایتخت خادمان سیدالشهداء(ع) عنوان کرد و گفت: شهر مهران با جمعیت حدود 30 هزار نفر بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر متردد را بدرقه کرد.

بهرام نیا افزود: در اربعین، روزانه با زوار گفتگو داشتیم که در این گفتگو‌ها زوار عتبات عالیات از خدمات ارایه شده رضایت داشتند. از همه کسانی که با جان و دل پای‌کار آمدند و زمینه‌ساز سفری ارزان، راحت، ایمن و عزتمند بودند قدردانی می‌کنیم، همچنین از همه بانوان استان که بیشترین تلاش را در برگزاری باشکوه این کنگره داشتند قدردانی می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه