English

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام:

۱۱۶ هکتار از اراضی سبزی و صیفی ایلام تحت پوشش محصول سالم قرار گرفت

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام گفت: از ۶۲/۵ هکتار سطح زیرکشت سبزی و صیفی شهرستان ایلام، ۱۶ هکتار آن تحت نظر محصول سالم قرار گرفت.

۱۱۶ هکتار از اراضی سبزی و صیفی ایلام تحت پوشش محصول سالم قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، امید شفیعی، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان استان ایلام  گفت: از ۶۲/۵ هکتار سطح زیرکشت سبزی و صیفی شهرستان، ۱۶ هکتار از آن تحت نظر محصول سالم قرار گرفت.

وی افزود: این طرح برای تولید محصولات گوجه‌فرنگی و خیار در اراضی کشاورزی بخش سیوان و با رعایت توصیه‌ها انجام شده و محصولات تولیدی از نظر مصرف کود و سموم شیمیایی در حد مجاز و سالم هستند.

مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی ایلام، ادامه داد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان و بازدید مستمر کارشناسان از مزارع، به همراه استفاده از تجهیزات غیرشیمیایی، زمینه‌ساز موفقیت در تولید محصول سالم بوده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: تجهیزات غیرشیمیایی شامل کارت‌های زرد و آبی چسب‌دار جاذب حشرات، تله مکفیل، پروتئین هیدرولیزات (مایع مدلور) و حشره‌کش‌های ارگانیک تنداکسیر و پالیزین و فرمون‌های جنسی به صورت رایگان و با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات سازمان در اختیار کشاورزان شرکت‌کننده در این طرح قرار داده شد.

وی تصریح کرد: به‌دلیل مشکلات زیست‌محیطی ناشی از مصرف سموم و کودهای شیمیایی و اثرات مخرب آن بر سلامت جامعه، ترویج تولید محصول سالم برای توسعه پایدار کشاورزی از اهداف مهم جهاد کشاورزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه