English

شهردار ایلام عنوان کرد؛

نقش مهم شهرداری ایلام در نظارت بر ساخت‌وسازهای درون‌شهری

شهردار ایلام گفت: شهرداری در حوزه املاک و ابنیه و نظارت بر ساخت‌وسازهای درون شهری نقشی بسیار جدی و مهم دارد.

نقش مهم شهرداری ایلام در نظارت بر ساخت‌وسازهای درون‌شهری
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، افشین مظفری شهردار ایلام امروز در نشستی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام اظهار کرد: شهرداری در حوزه املاک و ابنیه و نظارت بر ساخت و سازهای درون شهری نقشی بسیار جدی دارد زیرا از یک سو باید به حفظ و حراست از اموال و املاک خود بپردازد و از سوی دیگر بر سازه‌ها و بناها نظارت کند که آیا به صورت قانونی ساخت شده یا مشکلی قانونی سر راه ساخت این املاک وجود دارد و شهرداری در هر کدام از بازه‌های زمانی فوق نقشی مهم بر عهده دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرداری نه تنها در این دوره بلکه در ادوار مختلف این است که گاهی اوقات املاک و اراضی وجود دارند که شهرداری سال‌هاست مالک این اراضی است و حتی در آن‌ها فعالیت دارد، اما به یکباره از سوی برخی افراد حقیقی یا حقوقی ادعاهایی مبنی بر مالکیت آن‌ها صورت می‌گیرد که در نوع خود جالب توجه است.

شهردار ایلام تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرداری در مورد املاک بوستان‌ها و دیگر اماکن شهری است که علیرغم اینکه شهرداری مالک چندین ساله آن هست اما سند قسمتی از آن به اسم شهرداری صادر می‌شود و بقیه بلاتکلیف می‌ماند.

مظفری در خصوص برخی افراد سودجو که طرفین دعوی با شهرداری هستند گفت: در سنوات گذشته افرادی بوده‌اند با جمع کردن برخی مدارک شبهه دار یا در تبانی با افرادی در مجموعه شهرداری اقدام به طرح شکایت علیه شهرداری می‌کردند که این موضوع ممکن است مالی باشد یا در حوزه شهرسازی که علی‌رغم اینکه مدارک و مستندات شهرداری معتبر است، اما بعضاً می‌بینیم که آن‌ها پیگیری اجرای ثبت می‌شوند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه که شهرداری و ثبت اسناد در برخی استعلامات و صدور اسناد همکاری مشترکی دارند امید است این همکاری‌ها در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و ادعاهای برخی افراد سودجو تداوم داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه