English

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام:

ایمان مردم ایران انگیزه ای برای دفاع از کشور شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: در دوران دفاع مقدس ایمان مردم ایران انگیزه‌ای برای دفاع از کشور شد.

ایمان مردم ایران انگیزه ای برای دفاع از کشور شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حجت الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان ایلام، گفت: اگر نسل جوان ما بخواهد عظمت دفاع مقدس را درک کند، کافی است نگاهی به تاریخ و وقایع گذشته کشورمان داشته باشد.

امام جمعه ایلام افزود: ایرانی که سه میلیون کیلومترمربع مساحتش داشت، به دلیل تجاوز دشمنان و بی‌لیاقتی پادشاهان به یک میلیون و ششصد کیلو مترمربع تقلیل پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه در مواردی فشار نظامی دشمن، شاهان نالایق را وادار به بخشیدن بخشی از سرزمینمان کرد، گفت: رضاشاه قلدر ارتفاعات راهبردی آرارات را به همسایه ما بدون هیچ عوض و چشم‌داشتی بخشید، که امروز می بینیم، چه تهدید امنیتی برای جمهوری اسلامی است.

وی افزود: همچنین محمد رضای پهلوی بحرین را که چهاردهمین استان کشور بود، به درخواست انگلیس از کشور جدا کرد.

امام جمعه ایلام گفت: اما در نظام جمهوری اسلامی که در رأس آن ولایت فقیه است، نه تنها صدام بلکه ابرقدرت های دنیا چون آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و اتحاد جهانی شوری با عقده ۱۴۰۰ کیلومتر سرزمین خاکی و دریایی ما را مورد تجاوز قرار می دهند، مردم با مدیریت درست رهبری به صحنه آمده و اجازه تصرف یک وجب از خاک را به دشمنان ندادند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه ایمان مردم ایران انگیزه ای برای دفاع از کشورمان شد، گفت: استکبار جهانی با شکست خود در جنگ سخت، هویت استکباریش را برملا کرد و اکنون جنگ نرم و دین زدایی را شروع کرده است تا نسل جوان ما را از پیشینه پر افتخار خود جدا کند.

وی با اشاره به عشق، شور و حماسه و دعاهای توسل و ندبه و اشک های نیمه شب رزمندگان که جبهه را به دانشگاه فرهنگی تبدیل کرده بود، گفت: امروز نیز به همان منطق و ایمان نیاز داریم تا با همان دعا و مناجات های نیمه شب در مقابل جنگ نرم دشمن مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نرمش در برابر دشمن اشتباه است، گفت: کسانی که تصور می کنند با تسلیم شدن در برابر فزون خواهی دشمن می توانند تحریم ها را بردارند، اشتباه می کنند، تنها ایمان به خدا و قدرت نظامی بازدارنده است که اسلام ما را وادار به رسیدن به آن کرده است.

امام جمعه ایلام به موضع رئیس جمهور علیه آمریکا و اسرائیل اشاره داشت و گفت: وی موضع انقلاب اسلامی و راهبردهای مقام معظم رهبری را در سازمان ملل به گوش جهانیان رسانید که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه این آیین که برای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است، افزود: تکریم ایثارگران که در راه خدا و برای دفاع از سرزمین خود به جهاد پرداختند، بر همه واجب است و جز اجر خداوند، هیچ مزدی قدردان زحمات این ایثارگران نیست.

وی گفت: امیدواریم استقامت در مسیر جنگ نرم و پاسداری از دین و احیای مساجد، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد ارزش‌های دینی ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه