English

صبح امروز:

هشتمین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به بهره‌برداری رسید

فاز دوم مجتمع خوابگاهی الغدیر با حضور استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

هشتمین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حسن بهرام‌نیا در آئین افتتاح این خوابگاه، با اشاره به حملات وحشیانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، اظهار داشت: ماهیت رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی بر ترور و کشتار انسان‌های بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، بنا نهاده شده است.

وی افزود: حملات دیشب رژیم صهیونیستی به این منطقه، جنایت علیه بشریت و بالاترین نوع وحشی‌گری علیه مردم بی‌گناه لبنان است و نشان دهنده این است که رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل، بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت بین المللی محسوب می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به افتتاح فاز دوم مجتمع خوابگاهی الغدیر، بیان داشت: به برکت نظام مقدس اسلامی و با پیگری و تلاش مسئولان به ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایلام این مجموعه نیز به بهره‌برداری رسید تا یکی از نیازهای اصلی دانشجویان رفع شود اما نیاز است در اسرع وقت محوطه این مجتمع آسفالت و تکمیل شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همت مدیران استان در پیشبرد اهداف دولت در سه سال اخیر، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن ۹۸ پروژه‌ها و ۹۷ درصد مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، طی سه سال استان ایلام متحول شده است، این تحول نتیجه زحمات همه مدیران استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است و با درصد بسیار بالای تحقق مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان، این استان از استان‌های پیشرو در بحث اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری است.

وی به دستاوردهای نظام در طول بیش از چهار دهه پس از انقلاب نیز اشاره داشت و گفت: قبل از انقلاب عمده پزشکانی که در کشور فعالیت داشتند از کشور هندوستان، پاکستانی و اندونزی بودند در حالی که پس از گذشت چهار دهه پزشکان کشورمان، از نظر تخصص و حاذق بودن در جهان زبان‌زد و شهره هستند و حتی پزشکان ایرانی در دیگر کشورهای دنیا نیز خدمات ارایه می‌دهند که این افتخارات به برکت جمهوری اسلامی ایران است‌.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: همه مدیران با تمام توان تلاش کردند بنابراین خدمات دولت در استان منحصر به هیچ مدیر و شخص خاصی نیست؛ هم‌دلی، هم‌آوایی، صداقت و پرهیز از نگاه عوامانه و عدم مصادره عملکرد دیگران باید سرلوحه کار مدیران باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این آیین گفت: این پروژه از سال ۱۴۰۱ و در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر مربع اجرایی شد و در دهه فجر سال گذشته فاز اول آن که یک مجتمع ۲۴ واحدی بود به بهره‌بردای رسید.

هدایت حیدری‌زاده افزود: برای تکمیل فاز دوم این پروژه که یک مجتمع ۱۶ واحدی است، اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه تعداد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به ۸ خوابگاه رسید و بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آن‌ها اسکان می‌یابند.

حیدری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه در حال احداث بیمارستان شهدای ملکشاهی نیز خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه که مراحل پایانی خود را طی می‌کند نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص به موقع این اعتبار، تا پایان آبان ماه امسال، تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام به نبود بیمارستان مجهز روانپزشکی در استان ایلام نیز اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت استان، راه‌اندازی بخش مجزا و مجهز روانپزشکی است که نیازمند توجه ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایلام می‌باشد.

حیدری‌زاده ادامه داد: در طی این مدت بیش از ۹۵ درصد پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در تمامی شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌شود این روند ادامه یابد.

فریدون همتی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تمامی خدمات پزشکی در بیمارستان‌های سطح کشور به صورت دولتی و با کمترین هزینه برای مراجعین فراهم شود و در مجلس پیگیر این مسئله خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایلام باشد تا کبودها رفع شود و نیاز مردم استان به مراجعه به سایر استان‌ها مرتفع شود و نمایندگان مجلس در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

سارا فلاحی دیگر نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز که در این آئین حضور داشت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مدت خدمات خوبی را به مردم ارائه داده است و امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در حوزه بکارگیری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام به ما مراجعاتی می‌شود اگر دانشگاه نیاز به بکارگیری نیروهای جدید دارد به ما بگوید که پیگیر آن باشیم.

گفتنی است؛ با افتتاح فاز دوم این مجتمع خوابگاهی، هشت خوابگاه در اختیار دانشجویان دختر و پسر خواهد بود و بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در این خوابگاه‌ها، اسکان می‌یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه