English

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی:

رسانه دیگر ابزار قدرت نیست بلکه عین قدرت است

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه دیگر ابزار قدرت نیست بلکه عین قدرت است و در حوادث اخیر رسانه نقش کلیدی ایفا کرده است.

رسانه دیگر ابزار قدرت نیست بلکه عین قدرت است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سارا فلاحی در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ایلام  با نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه هیئت مدیره در خصوص درآمد ثابت اصحاب رسانه اظهار داشت: مشکلات و دغدغه های اصحاب رسانه به وزارت فرهنگ و ارشاد منعکس خواهد شد و پیگیری‌های لازم دراین خصوص انجام میگیرد.

وی با اشاره به ضعف پترول در انجام وظایف خود اظهار داشت: این ضعف در شرکت پتروشیمی  ایلام به دلیل مشکلات و بدهی های آن بیش از پیش مشهود است و برای رفع این مشکلات رایزنی های لازم انجام می شود و درصورت عدم بررسی به نهادهای نظارتی مراجعه خواهیم کرد.

فلاحی به نداشتن ثبات مدیریتی در شرکت پتروشیمی و بی توجهی به ملاک تجربه و مهارت در انتخاب مدیران اشاره کرد و افزود: ایلام در حوزه صنعت نیازمند مدیران پروازی نیست و باید مدیران باتجربه و کاربلد برای صنایع استان انتخاب شوند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی در دوران تحریم نقش مهمی در کشور ایفا کرده خاطرنشان کرد: در صورت نابودی این صنعت بیش از ۲ هزار نفر در ایلام بیکار می شوند.

وی در ادامه به مشکلات شرکت پتروشیمی ارغوان گستر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیازمند ۱ همت اعتبار است که قول مساعد جهت تامین اعتبار داده شده است.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص جابه جایی پارک پلی پروپیلن اظهار داشت: این پارک از ایلام نمی‌رود و احداث آن درگیر مشکلات سرمایه‌گذار است و با رفع این مشکل می‌توان به ایجاد پارک امیدوار بود.

فلاحی به  اهمیت رسانه در آگاهی بخشی به جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه سالم به دنبال افزایش آگاهی مردم و پیشرفت استان است و بی شک اقدامات خوب مدیران باید در رسانه‌ها منتشر شود و از انتشار مطالب جانبدارانه خودداری شود تا بتوان در مسیر توسعه استان گام برداشت.

فلاحی خاطرنشان کرد: رسانه دیگر ابزار قدرت نیست بلکه عین قدرت است و در حوادث اخیر خاورمیانه رسانه نقش کلیدی ایفا کرده است.

فلاحی شفافیت را لازمه کار مدیران برای جلوگیری از فساد دانست و گفت: مطالبه گری از وظایف اساسی رسانه هاست و باید به این مهم بصورت ویژه توجه شود.

علی حیدربیگی رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این دیدار به فعالیت ۲۸۶ نشریه در استان اشاره کرد و گفت: عمده رسانه های استان در شهر ایلام فعالیت میکنند و خوشبختانه این استان ظرفیت مناسبی در حوزه رسانه دارد.

وی در ادامه به مشکلات فعالین رسانه اشاره کرد و افزود: عدم پاسخگویی مدیران، عدم توزیع عادلانه یارانه، عدم توزیع عادلانه آگهی های تبلیغاتی، بلاتکلیفی زمین خانه مطبوعات و ... از جمله مشکلات اصلی حوزه رسانه در استان است.

رییس خانه مطبوعات استان ایلام ادامه داد: تنها بخشی از کار رسانه تبلیغات است و شفاف سازی، نظارت، پاسخگو کردن مدیران و..‌. از دیگر وظایف رسانه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدربیگی ادامه داد: رسانه در فرهنگ سازی، جریان سازی و آموزش مردم از قبیل آموزش مهارت زندگی، فرهنگ شهروندی و... می تواند تاثیرگذار باشد.

وی به شکایت برخی مدیران از رسانه ها و توقیف تعدادی از کانال های خبری استان اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون گردش آزاد اطلاعات باید مدیران اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

در ادامه سایر اعضا هیئت مدیره نیز به بیان مشکلات فعالین حوزه رسانه پرداخته و خواستار پیگیری این مشکلات شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه