English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

عدم ثبات مدیریتی معضلی پیش‌روی پتروشیمی ایلام

عدم ثبات مدیریتی در شرکت پتروشیمی ایلام این صنعت عظیم در استان را به مرز ورشکستگی رسانده است.

عدم ثبات مدیریتی معضلی پیش‌روی پتروشیمی ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، طی روزهای اخیر خبری مبنی بر عزل مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام در فضای مجازی منتشر شده است که براساس این اخبار دلیل این عزل صحبت هایی است که مدیرعامل پتروشیمی در خصوص اجحاف در حق ایلام و شکایت یک شرکت خصوصی به علت عدم انجام تعهدات قراردادی داشته که این شکایت به محکومیت ۳۶ میلیون دلاری شرکت پتروشیمی ایلام منجر شده است.

هرچند بر اساس شنیده‌ها خبر عزل مدیرعامل پیش از انتشار این خبر صورت گرفته اما آنچه واضح و مبرهن است عدم ثبات مدیریتی در شرکت پترشیمی ایلام به عنوان یکی از مهمترین پروژه های صنعتی استان است.

قطعا در هر شرکت، اداره و... در کنار عواملی مانند نیروی انسانی و سرمایه، مدیریت نقش به سزایی در رشد و توسعه مجموعه ایفا می کند و بی شک نقش ثبات مدیریتی را در تحقق این مهم نمی‌توان نادیده گرفت.

ثبات مدیریت جزو عواملی محسوب می شود که می‌تواند زمینه دستیابی به اهداف و برنامه ها را فراهم نماید و در صورت عدم تحقق این امر افراد مختلفی که بصورت مداوم برای پست مدیریت انتخاب می شوند با پیش بینی تغییر زود هنگام برنامه‌ریزی خاصی برای توسعه و پیشرفت مجموعه تحت مدیریت نخواهند داشت، از این رو عدم ثبات مدیریتی در صنعت بزرگی مانند پتروشیمی مانعی عظیم در پیشبرد اهداف و توسعه و پیشرفت آن محسوب می شود.

 

عدم برنامه ریزی لازم از سوی مدیران

تعدادی از پرسنل شرکت پتروشیمی با بیان اینکه عدم ثبات مدیریتی به یک معضل برای کارکنان تبدیل شده افزود: متاسفانه مدیران برنامه ریزی خاصی جهت توسعه و پیشرف شرکت ندارند و همین امر سبب بروز مشکلات بسیاری برای شرکت و پرسنل شده است.

بر اساس آمار ارائه شده شرکت پتروشیمی حدود ۵۶ همت بدهی دارد که قطعا این میزان بدهی‌ که شرکت پتروشیمی را در معرض نابودی قرار داده نشان دهنده سوء مدیریت است و مسلماً تغییرات مداوم مدیریتی زمینه بروز این مشکلات را فراهم کرده است.

 

لزوم بکارگیری مدیران باتجربه و ماهر

سارا فلاحی با اشاره به عدم ثبات مدیریت در شرکت پتروشیمی گفت: متاسفانه این امر به یک معضل جدی برای شرکت پتروشیمی تبدیل شده و سوء مدیریت این شرکت را به مرز ورشکستگی رسانده است.

وی با بیان اینکه باید مدیران باتجربه و کاربلد برای صنایع استان انتخاب شوند گفت: پیگیر وضعیت پتروشیمی هستیم و رایزنی ها جهت رفع مشکلات این شرکت در حال انجام است. 

 

ثبات مدیریتی و افزایش توانمندی

بی شک ثبات در عرصه مدیریت افزایش توانمندی مدیران را به دنبال دارد و عدم ثبات مدیریتی موجب هدررفت منابع خواهد شد، از سوی دیگر مدیران باید خصوصیاتی از قبیل دانش، مهارت، تجربه، توانمندی و... را دارا باشند تا بتوانند مجموعه را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند.

در پایان باید گفت با توجه به اینکه عدم ثبات مدیریتی و سوء مدیریت در شرکت پتروشیمی ایلام این صنعت را در ورطه نابودی قرار داده ضروری است نمایندگان و مسئولان ارشد نسبت به پیگیری این مهم رایزنی ها و پیگیری های لازم را انجام دهند و با انتخاب مدیر عامل با تجربه، ماهر و توانمند گام مهمی در جهت توسعه یکی از صنایع مهم استان بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه