English

صبح امروز:

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشک برگزار شد

صبح امروز مراسم گرامی‌داشت روز ملی دامپزشک با حضور مدیر کل دامپزشکی استان ایلام، رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشک برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در مراسمی که بمناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد با تبریک این هفته اظهار داشت: دامپزشکی استان از حمایت دستگاه های قضایی برخوردار بوده و طی سال های اخیر شاهد همکاری‌های مطلوبی از سوی دستگاه های قضایی بوده ایم.

وی با بیان اینکه ساختارهای کشور بعنوان مهمترین میراث فرهنگی، دینی و تمدن جامعه هستند که متناسب با زمان و مکان پاسخ گوی نیازهای اجتماعی اند افزود: دامپزشکی ایران با پیمودن یک صد سال فعالیت امروزه متناسب با رشد در جهان در کشور هم توسعه یافته است.

احمدی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و انسان، تنظیم و شکوفایی اقتصاد جامعه و... فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از جامعه شغلی استان با گردش مالی سالیانه ده‌ها هزار میلیارد متاثر از خدمات دامپزشکی است.

این مسئول ادامه داد: امروزه در جامعه دامپزشکی استان ضمن قدردانی از گذشتگان بهتر از هر زمان دیگر برای خدمت به مردم آمادگی داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: توزیع اقلام دارویی، واکسیناسیون بخش دام و طیور، نظارت بر مواد خام دامی و ... بخشی از اقدامات دامپزشکی در استان است.

رییس دادگستری استان ایلام نیز در ادامه این مراسم با تبریک هفته دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی نقش به سزایی در امنیت غذایی جامعه دارد.

علیمحمدی با اشاره به جایگاه بالای دامپزشکان خاطرنشان کرد: در ماده۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، نظر دامپزشک به عنوان یک نظریه کارشناسی برای قاضی لازم الاعتبار است.

وی خدمات دامپزشکی را مانع از رواج بیماری های دامی دانست و گفت: کنترل بیماری مشترک انسان و دام، اقدامات بهداشتی، بازدید اکیپ ها از روستاها و عشایر در فصول مختلف و... از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی در سطح استان است که جای تقدیر دارد.

علیمحمدی به لزوم تقویت ارتباط با دامپزشکی و تقویت فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: سازمان دامپزشکی امنیت و سلامت غذایی مردم را تامین کند و در این زمینه متعهد بوده و تلاش های بسیاری انجام می دهد.

وی با تاکید بر تامین امنیت غذایی در جامعه اضافه کرد: تشخیص و درمان موثر حیوانات و دام ها، بهداشت عمومی حیوانات، بهداشت عمومی افرادی که با دام ها در ارتباطند و... از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی در کشور و به تبع آن استان ایلام است.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان دامپزشکی استان ایلام تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه