English

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام:

هدف دانشگاه علمی کاربردی رفع نیازهای شغلی جامعه است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام گفت: این دانشگاه در دهه ۷۰ به منظور رفع نیازهای شغلی جامعه ایجاد شده است.

هدف دانشگاه علمی کاربردی رفع نیازهای شغلی جامعه است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، منصور احمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام  با تبریک سالروز تاسیس این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی مولد انقلاب است و در دهه ۷۰ به منظور رفع نیازهای شغلی جامعه تاسیس شده است. 

وی هدف از ایجاد این دانشگاه را پیوند آموزش و اشتغال عنوان کرد و افزود: امروزه این دانشگاه در سطح کشور بیش از ۲۲۰ هزار دانشجو و ۳۶۰ مرکز دانشگاهی دارد که برخی از مراکز دانشگاهی در جوار صنایع فعالیت دارند.

 وی با بیان اینکه در استان ایلام ۸ مرکز آموزشی فعال وجود دارد خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی استان از جمله ایلام، مهران، سیروان، دره شهر و... مشغول تحصیل هستند.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دانشجو در سطح کشور بورسیه صنایع هستند گفت: به دلیل عدم وجود مرکز دانشگاهی در جوار صنایع استان این امر در استان ایلام محقق نشده اما پیگیری ها در این زمینه با برخی صنایع در حال انجام است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام اضافه کرد: در ۲ سال اخیر بیش از ۲۴ دوره آموزشی کوتاه مدت در این دانشگاه برگزار شده است.

وی پیش بینی کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سال تحصیلی جدید در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی سطح استان در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مشغول تحصیل شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایلام با بیان اینکه این دانشگاه با ارائه رشته‌های جدید موردنیاز جامعه به دنبال مهارت‌افزایی است اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به کار هستند و کمترین میزان بیکاری مختص فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه