English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

تعاونی‌ها بعنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تعاونی ها بعنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند.

تعاونی‌ها بعنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در اولین سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی‌های گردشگری ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستاییان غرب کشور که امروز یکم آبانماه ۱۴۰۳ در هتل زاگرس ایلام برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برگزاری اولین  همایش تسهیل گری و آموزش تعاونی ها در کشور به میزبانی ایلام به عنوان یک نیاز برای توسعه گردشگری لازم بود.

وی به اثرات بخش تعاون در بحث گردشگری اشاره داشت و افزود: فعالیت اقتصادی از سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تشکیل شده که اثرات بخش تعاون در حوزه گردشگری مثبت است.

الیاسی ادامه داد: بخش تعاون به عنوان فعالیت مردم‌پایه از بخش های فراگیر در حوزه اقتصاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تعاونی ها حد فاصل بین فعالیت های دولتی و اقتصادی هستند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری نقش موثر در انباشت سرمایه های مردم، تقویت بنیان های خانواده، استحکام مناطق مرزی دارند. 

 الیاسی با اشاره به ثبت ۱۶ تعاونی گردشگری در استان، تصریح کرد: از ۳ هزار و ۴۸۶ تعاونی ثبت شده، تعداد ۱۴۰ تعاونی در حوزه فرش و گلیم و تعداد ۵۰ تعاونی در حوزه صنایع دستی فعال یا در حال فعال شدن هستند و باید تلاش به سوی بهره وری از تعاونی ها به جهت پایداری در تقویت مقاصد گردشگری انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۶ جلسه کارگروه اشتغال در سال گذشته، گفت: استان ایلام موفق به کسب رتبه اول ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ و رتبه سوم کشور در سال ۱۴۰۳ با احتساب صحت سنجی، در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شد. 

الیاسی به ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در استان با قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و شناخته شدن استان به عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا، تعاونی ها به عنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند.

شایان ذکر است اولین سمینار و کارگاه آموزشی تسهیل‌گری تعاونی‌های گردشگری استان های غرب کشور شامل کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان به‌میزبانی استان ایلام به مدت ۲ روز از اول تا دوم آبان‌ماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در محل سالن همایش هتل زاگرس ایلام با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ادار کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه