English

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام:

اجرای ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی استان ایلام اجرا شده است.

اجرای ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: اجرای ۵۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی استان در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۱۳۰ کیلومتر از این میزان اجرایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر از ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۳۷۰ روستا دارای اینترنت باکیفیت و پرسرعت هستند که ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ادامه داد: برای ۶۰ روستای باقیمانده نیز اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه اتصال به اینترنت پرسرعت از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است. 

کریمی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر و با ایجاد ۷۱ سایت جدید و ارتقای تکنولوژی ۵۴ سایت تلفن همراه، دسترسی ۱۲۵ روستا به ارتباطات پایدار و باکیفیت شبکه پرسرعت همراه نسل چهارم (۴G) فراهم شده است.

وی تصریح کرد: همچنین مجوز احداث و ارتقای تکنولوژی ۵۱ سایت تلفن همراه در روستاهای استان اخذ و با اجرای آن توسط اپراتور منتخب، ۵۶ روستای دیگر استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت باکیفیت و پایدار نسل چهارم برخوردار خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبار استان به طرح کسب‌وکار حوزه فاوا اختصاص و به متقاضیان پرداخت شده است و از محل اعتبارات استان ۷۹ میلیارد ریال دیگر نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی و در قالب مشاغل خانگی ۱۵ فقره تسهیلات ۱۵ میلیاردریالی نیز در حوزه‌های برنامه‌نویسی، تولید محتوا و طراح صفحات وب پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه