English

درخواست دو ضامن برای وام ودیعه کاملا قانونی است

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود که اگر این وام پرداخت نشد ضامن می‌تواند آن را پرداخت کند

درخواست دو ضامن برای وام ودیعه کاملا قانونی است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از ایلنا، از سال گذشته برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا بحث تمدید قراردادهای اجاره مطرح شد تا مستاجران در این شرایط کرونا،‌ کمتر دغدغه نقل و انتقال مسکن را داشته باشند که خود عاملی برای پراکنده شدن و سرایت کرونا می‌شود.

از سوی دیگر با کاهش درآمد مردم و افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره دولت نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اقدام کرد که مبلغ آن در کلان‌شهرها از جمله تهران که بیشترین مشکل در بازار اجاره مربوط به این مناطق می‌شود از 50 میلیون تومان سال گذشته به 70 میلیون تومان در سال جاری رسید.

هر چند که برابر نرخ اجاره در بازار این وام پوشش‌دهی بالایی ندارد اما برای پرداخت همین مبلغ هم سنگ‌اندازی‌های زیادی شده و سختگیری بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات باعث شده، مستاجران عطایش را به لقایش ببخشند. به طوری که از کل متقاضیان فقط ۲.۷ درصد موفق به دریافت وام شدند.

وزارت راه و شهرسازی می‌گوید بانک‌ها مقررات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نمی‌کنند و آن را جدی نمی‌گیرند که مهم‌ترین آنها بحث تامین ضامن است وسختگیری بانک ها در تامین ضامن باعث صف طولانی مستاجران برای اخذ وام ودیعه مسکن شده است در حالی مصوبه ستاد اعلام کرده این وام نیازی به ارایه ضامن ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عادل عسچری

    سلام وام اداری مخام

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه