English

مدت زمان طلاق غیابی از طرف زن

مطالبی را رابطه با طلاق غیابی از طرف زن و مدت زمانی که ممکن است به طول انجامد، در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مدت زمان طلاق غیابی از طرف زن

 

طلاق

به گزارش خبرگزاری موج، در برخی از مواقع ممکن است زوجه هنگام طلاق گرفتن حضور داشته و زوج غایب باشد. در واقع در این حالت زن قصد طلاق غیابی از همسرش را دارد. از این رو سوالی که امکان دارد پیش آید، این است که مدت زمان طلاق غیابی از طرف زن چقدر خواهد بود ؟

با توجه به این موضوع ما در تیم دادسو می‌خواهیم در ادامه، مطالبی را رابطه با طلاق غیابی از طرف زن و مدت زمانی که ممکن است به طول انجامد، در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طلاق غیابی از طرف زن

اگر زن قصد داشته باشد از همسرش در صورت عدم حضور وی به دلایل مختلف جدا شود، در این حالت بایستی درخواست طلاق غیابی دهد، اما باید توجه داشته باشید که برای رسیدگی به درخواست طلاق غیابی از طرف زن بایستی دلایل موجهی وجود داشته باشد. در عین حال این پروسه بدون در نظر گرفتن جزییات نیز می‌تواند طولانی و سخت باشد.

 

طلاق1

برای طلاق غیابی از طرف زن چه مدارکی لازم است ؟

طبق ماده 68 قانون آیین دادرسی، در صورتی که مرد ابلاغیه دادگاه را در خصوص رسیدگی به پرونده طلاق دریافت نکرده باشد، از تحویل آن خودداری و یا به هر دلیلی از حضور در جلسه تعیین شده توسط دادگاه امتناع کند، دادگاه این امکان را خواهد داشت که به صورت قانونی حکم طلاق غیابی را صادر کند. اما باید در نظر داشته باشید که برای درخواست طلاق غیابی مدارکی نیز لازم می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • اصل شناسنامه زوجه

  • اصل کارت ملی زوجه

  • سند ازدواج

شرایط طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی طی شرایطی امکان پذیر است که در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

  • اعتیاد : اگر زوجه بتواند ثابت کند که همسرش دچار اعتیاد است و نمی‌تواند برای وی یک زندگی عادی فراهم کرده و همچنین از پس مخارج خانه بر نمی‌آید، در این حالت با استناد به این مسائل امکان درخواست طلاق غیابی را خواهد داشت.

  • عسر و حرج در صورتی که زوجین در شرایط سختی زندگی کنند و از نظر اقتصادی دچار ضعف بوده و به همین واسطه رابطه بین آن‌ها دچار مشکل باشد، زن می‌تواند با اثبات این موضوع در دادگاه از همسرش طلاق غیابی بگیرد.

  • نفقه : عدم پرداخت نفقه یکی دیگر از مواردی است که اگر مرد در انجام آن کوتاهی کند و زوجه به اثبات برساند که حداقل به مدت 6 ماه از همسرش نفقه دریافت نکرده است، می‌تواند برای طلاق غیابی اقدام کند.

  • بیماری صعب العلاج : اگر مرد دچار بیماری باشد که ادامه زندگی مشترک را برای همسرش سخت کرده باشد، زن می‌تواند به استناد این موضوع، اقدام به طلاق غیابی از همسرش کند.

  • ضرب و شتم : اگر زن بتواند ثابت کند که همسر وی، او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد، می‌تواند از این طریق طلاق غیابی بگیرد.

  • مفقودی و یا ترک منزل : یکی دیگر از شرایطی که زن به واسطه آن می‌تواند از همسرش به‌صورت غیابی طلاق بگیرد، مفقود شدن مرد و یا ترک منزل به مدت 4 سال و یا بیشتر است. در صورت اثبات این موضوع امکان طلاق غیابی برای زوجه فراهم خواهد شد.

مدت زمان رسیدگی به درخواست طلاق غیابی از طرف زن چقدر است ؟

همان‌طور که در مطالب بالا ذکر شد، شرایط مختلفی برای طلاق غیابی از طرف زن وجود دارد که با توجه به این موضوع می‌توان متوجه شد که مدت زمان طلاق غیابی در شرایط مختلف نیز متفاوت خواهد بود. به استناد دلایلی موجه و محکمه پسند، می‌تواند اقدام به ثبت درخواست طلاق غیابی کند. به‌طور مثال اگر زن به واسطه ترک منزل و یا مفقودی مرد بخواهد اقدام به طلاق غیابی کند، باید مدت تعیین شده را که 4 سال یا بیشتر است در نظر داشته باشد. اما در بهترین حالت، ممکن است پروسه طلاق غیابی با داشتن دلایل قانع کننده 1 الی 2 ماه طول بکشد و یا حتی امکان دارد این روند تا 12 ماه نیز به طول انجامد.

 

طلاق2

در عین حال در این‌جا می‌توان به حق طلاق نیز اشاره کرد که اگر زن از این حق برخوردار باشد، می‌تواند به کمک یک وکیل متبحر در این زمینه در اسرع وقت برای طلاق غیابی اقدام کرده و از همسرش جدا شود.

مهریه در طلاق غیابی از طرف زن

مهریه از جمله حق و حقوق قانونی زن است و در هر نوع از طلاق در صورتی که وی از این حق خود نگذشته باشد، امکان دریافت آن‌را خواهد داشت. در این حالت پس از ثبت درخواست طلاق غیابی از طرف زن و انجام بررسی‌های لازم برای اثبات غیبت مرد، دادگاه نسبت به بستن حساب‌های بانکی و توقیف اموال زوج اقدام خواهد کرد تا زن به تمامی حق و حقوق مالی خود دست پیدا کند. همچنین میتوانید در مورد مهریه در طلاق توافقی در دادسو بخوانید!

کلام آخر ...

طلاق غیابی از جمله راه‌هایی است که شما می‌توانید از طریق آن از همسرتان جدا شوید. طلاق غیابی می‌تواند از طرف مرد و یا از طرف زن صورت گیرد، از این رو ما در موسسه حقوقی دادسو سعی بر این داشتیم که در مطالب ذکر شده، به موضوع طلاق غیابی از طرف زن و همچنین مدت زمانی که برای این نوع طلاق صرف خواهد شد، بپردازیم.

با توجه به این موضوع به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما و یا اطرافیانتان با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنید و نیازمند به یک وکیل متخصص در این زمینه هستید، به سایت دادسو مراجعه کرده و از طریق شماره تماس موجود برای رفع مشکل خود با ما در ارتباط باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه