English

مستر مدیت: با عود از شر انرژی منفی خلاص شوید

در این مقاله تاریخچه، اهمیت و راهنمای خرید عود گردآوری کردیم تا بتوانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم.

مستر مدیت: با عود از شر انرژی منفی خلاص شوید

به گزارش خبرگزاری موج، خرید عود در جامعه ایرانی به یکی از محبوب ترین سرگرمی های مردم عزیزمان تبدیل شده و بنابر مطالعات می توان بیان کرد که عود ها جزء مهم ترین اقلام مصرفی برای دفع انرژی های منفی و خوشبو شدن هوا می باشند.

عود و جاعودی ها در کشور عزیزمان جزء پرفروش ترین محصولات در مغازه های فعال در حوزه عطاری و مدیتیشن می باشند.

با توجه به این موضوع، مستر مدیت تصمیم گرفته است تا یک مقاله در راستای تاریخچه، اهمیت و راهنمای خرید عود گردآوری کند تا بتوانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم.

عود چیست؟

عود یک ماده زنده و معطر می باشد که در هنگام سوختن از خود بخور و عطر خوشبویی آزاد می کند؛ بخور موجود در عود ها در بسیاری از مراسم های مذهبی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

عود ها به طور معمول از مواد گیاهی درست می شوند تا رایحه مورد نظر را داشته باشند و در یکسری محصولات استفاده از اسانس در پروسه درست کردن عود نیز دیده شده است.

موضوع استفاده از اسانس به میزان بسیار زیادی نشان دهنده درجه کیفی عود نیز می باشد؛ هر چقدر از اسانس کمتر و مواد طبیعی در روند تولید استفاده شود به قطع محصول نهایی دارای کیفیت بهتری می باشد که اغلب این محصولات با نام عود دست ساز در ایران به فروش می رسند.

 

تاریخچه عود

با توجه به نوشته ها و مطالعه گذشتگان مشخص شده است که تاریخچه پیدایش عود به زمان مصر باستان باز میگردد؛ زمانی که از سوزاندن دسته گل های معطر برای خوشبو کردن محیط، دفع حشرات و ... استفاده می شد.

همچنین می توان استفاده عود ها را در مراسم های هندو ها نیز مشاهده نمود؛ بخور و عود خارج شده از عود فضای عرفانی ای را درست می کند که موجب آرامش و تمرکز حداکثری تمامی افراد در آن محیط می شود.

در ساخت عود در گذشته از مواد مختلفی استفاده می شد و طبق کتیبه های به جا مانده انتخاب رایحه های خاص ارجحیت بسیار زیادی داشته است؛ برای مثال مریم گلی و سرو عمده مصرف مردمان آمریکای شمالی برای تهیه عود بوده است.

جاده ابریشم مسیر تجارت مواد اولیه یا عود صادراتی قلمرو ها به یکدیگر بوده که حتی جاده ای هم به طور مخصوص برا تجارت عود اختصاص داده بود‌ه‌اند.

 

انواع عود

 

انواع عود

عود ها در انواع و اشکال متنوعی تولید می شوند که یکی از موارد که عود ها را می تواند به دو دسته مجزا تبدیل کند نحوه سوختن عود است؛ یکسری عود ها به صورت مستقیم و یکسری به صورت غیر مستقیم سوخته می شوند.

همینطور اگر در مورد اشکال بخواهیم صحبت کنیم دو نوع بسیار معروف عود داخل ایران دو نوع عود شاخه ای و عود آبشاری می باشد که نوع اول دارای طولی بلند و عرضی کم میباشند و نوع دوم دارای شکل مخروطی می باشد.

 

عود دست ساز شاخه ای

مستر مدیت تمرکز بسیار زیادی روی عود ها دست ساز گذاشته و تلاش بر واردات بهترین آن ها از هند بوده است؛ عود های دست ساز به دلیل داشتن ساختار طبیعی و سازگاری با محیط زیست رایحه بسیار جذاب تری را دارا می باشند.

اسانس موجود در عود های شرکتی موجود در بازار رایحه عود را کم به سمت مصنوعی بودن می برد و به همین دلیل شما بیشتر یک خوشبو کننده را استشمام می کنید تا عودی که هدفی فراتر از فقط خوشبو کردن محیط دارد.

عود آبشاری

 

عود آبشاری

عود های آبشاری دارای شکل مخروطی می باشند و با توجه به میزان بخور و دود نسبتا سنگینی که دارند همانند عود های شاخه ای در محیط به راحتی پخش نمی شوند؛ به همین دلیل جاعودی آبشاری به میدان آمد تا این پدیده زیبا را به خوبی به تصویر بکشد.

نحوه کارکرد جاعودی آبشاری بر این منوال است که در زیر محل قرار گیری عود آبشاری شما یک سوراخ وجود دارد و وقتی که عود می سوزد همانطور که توضیح داده شد به علت سنگین بودن بخور و دود حاصل از سوختن بجای بالا رفتن به پایین فرستاده می شود و یک مسیر رود گونه ای را تولید می کند.

شما می توانید با مشاهده مسیری که بخور عود آبشاری طی می کند به طور معجزه ‌آسایی ذهن خود را خالی کنید چرا که تمرکز یکی از قوی ترین توانایی های انسان برای دور بودن از هر گونه افکار مزاحم است.

 

سخن آخر مستر مدیت

در این مقاله گردآوری شده توسط فروشگاه عود و جاعودی مستر مدیت تمامی تلاش بر این گذاشته شد که در راستای بالا بردن آگاهی در مورد انواع عود و فواید آن صحبت شود.

فروشگاه مستر مدیت به طور تخصصی روی انواع ابزار موثر در مدیتیشن و آزاد سازی ذهن کار می کند و تمامی تلاش خود را کرده است که بهترین محصولات در این حوزه را از کشور هند واردات کند.

امیدواریم از این مقاله گردآوری شده بهترین استفاده ممکن را برده باشید.

منبع: https://mrmedit.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه