English

ضخامت ورق های فولادی موجود در بازار

در این مقاله، ضمن معرفی مهم‌ترین ورق‌های فولادی و کاربرد آن‌ها در صنعت، ضخامت ورق های فولادی موجود در بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ضخامت ورق های فولادی موجود در بازار

به گزارش خبرگزاری موج، ضخامت ورق های فولادی موجود در بازار برای هر یک از انواع ورق، می‌تواند متفاوت باشد. تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران، هر یک از ورق‌های سیاه، گالوانیزه، روغنی، رنگی و ... را در ضخامت‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند. 

برای به‌کارگیری این ورق‌ها، بهتر است بدانید که محدوده ضخامت هر یک از آن‌ها چیست. در این مقاله، ضمن معرفی مهم‌ترین ورق‌های فولادی و کاربرد آن‌ها در صنعت، ضخامت ورق های فولادی موجود در بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

 

ورق سیاه، کالایی اساسی در صنعت

عبارت ورق سیاه، معمولا به ورق‌های گرم ساخته شده از گرید st37 اشاره دارد. این ورق، با سطحی مات و کدر، ازجمله پرکاربردترین انواع مقاطع فولادی در صنایع مختلف است و می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین کالاهای فولادی دانست. 

ورق سیاه که در ساخت انواع پروفیل ساختمانی و صنعتی، تولید انواع تیر و ناودانی، گارد ریل، ورق پانچ و مخازن ذخیره سازی کاربرد دارد، در محدوده وسیعی از ضخامت‌ها تولید می‌گردد. 

در واقع می‌توان ورق سیاه را در ضخامت 1 میلی‌متر تا 10 سانتی‌متر در بازار یافت و مورد استفاده قرار داد. 

کارخانه فولاد مبارکه به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم بازار داخلی که صادرکننده این کالا نیز هست، ورق سیاه را در ضخامت‌های مختلف 2، 2.5، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12 و 15 میلی‌متر تولید می‌کند. 

درحالیکه فولاد اکسین خوزستان، به تولیدکننده‌ای معروف است که ضخامت ورق فولادی سیاه آن از 40 میلی‌متر نیز تجاوز می‌کند. عرض این ورق‌ها، 2 متر است. این درحالیست که فولاد اکسین امکان تولید ورق‌هایی تا عرض 4 و نیم متر را نیز دارد. 

ضخامت ورق های سیاه کارخانه کاویان، از 8 تا 40 میلی‌متر است و این ورق‌ها می‌توانند عرض 1.25 یا 1.5 متر را داشته باشند. 

ورق سیاه گیلان نیز ضخامتی متغیر در محدوده 2 تا 17 میلی‌متر دارد. 

شایان ذکر است، ضخامت ورق سیاه در تعیین حالت‌های بسته‌بندی آن اثرگذار است. به عنوان مثال، ورق سیاه در حالت رول شده را تنها در ضخامت‌های 1.5 تا 15 میلی‌متر می‌توان خریداری کرد و درضخامت‌های بالاتر، این کالا را به صورت شیت برش خورده یا فابریک به فروش می‌رسانند.  

قیمت ورق سیاه ۲ میل هر یک از این کارخانه‌ها را می‌بایست همه‌روزه و پیش از خرید استعلام بگیرید چرا که قیمت‌ها نوسان دارند. بازرگانی فولاد آیرومارت با بیش از ۳۰ سال تجربه فعالیت در حوزه فولاد و آهن آلات، انواع ورق سیاه را در ضخامت‌های مختلف به فروش می‌رساند. شما می‌توانید برای استعلام قیمت به وبسایت این مجموعه به نشانی iromart.com مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان این بازرگانی تماس حاصل فرمایید. 

 

ضخامت ورق آهن آجدار

ورق آهن آجدار را نیز در ضخامت‌های مختلف تولید می‌کنند. به طور معمول این ورق‌ها، در طول ۲ و ۶ متر و عرض ۱، ۱.۵ و ۲ متر قابل تولید هستند و از ۱.۵ تا ۸ میلی‌متر ضخامت دارند. 

 

ضخامت ورق فولادی روغنی؛ ورقی با کیفیت بالا، کارایی و عملکرد عالی

پس از ورق سیاه، انواع ورق سرد از پرکاربردترین مقاطع فولادی به شمار می‌روند که . به علت انجام گرفتن نورد سرد بر روی این ورق‌ها، ضخامت آن‌ها نسبت به ورق گرم کمتر است. به طور استاندارد، انواع ورق سرد، عرضی بین ۱ تا ۱.۲۵ متر و ضخامت ۰.۳ تا ۳ میلی‌متر دارند. 

این ضخامت‌ها، محدود به ورق روغنی است. درحالی‌که ورق سرد خود دارای انواع مختلفی از جمله ورق شیروانی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی است که محدوده ضخامت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. 

 

 

ورق فولادی روغنی

 

ضخامت ورق گالوانیزه 

در ابتدا، بگوییم که ورق گالوانیزه، از پوشش‌دهی ورق روغنی با استفاده از فلز روی ساخته می‌شود و مقاومت به خوردگی و طول عمر مناسبی دارد. ازاین‌رو در صنایعی که رطوبت آن‌ بالا است، از این نوع ورق استفاده می‌شود.

ورق گالوانیزه نیز در عرض 1 و 1.25 متر و ضخامت‌های 0.3 تا 3 میلی‌متر قابل تولید و عرضه است و توسط کارخانه‌های معروف و برندهای شناخته‌شده‌ای چون کاشان، هفت الماس، تاراز و شهرکرد تولید می‌گردد. 

معمولا این کارخانه‌ها رول ورق گالوانیزه را به مشتریان عرضه می‌کنند و شما می‌توانید ضمن استعلام قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه از آیرومارت، کالای خود را در تناژ دلخواه سفارش دهید. 

شایان ذکر است، مجموعه بازرگانی مذکور، خدمات برشکاری ورق گالوانیزه در بهترین کیفیت و بالاترین دقت را نیز انجام داده و ورق گالوانیزه ۶ متری را به عنوان یکی از کالاهای پرطرفدار به فروش می‌رساند. 

از سویی، به‌منظور افزایش اطلاعات شما باید گفت که ورق گالوانیزه با ضخامت ۰.۵ و ۰.۶ میلی‌متری از پرکاربردترین ضخامت‌های این کالا در صنعت به شمار می‌روند که به نام ورق گالوانیزه ۵۰ و ۶۰ نیز معروف هستند. شما می‌توانید از صفحه قیمت ورق گالوانیزه ۶۰ و ۵۰ برای استعلام قیمت روز این کالاها اقدام نمایید. 

 

ضخامت ورق رنگی

ضخامت ورق رنگی نیز متناسب با تولیدکننده آن می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، این کالا توسط کارخانه‌های مختلف فولاد مبارکه هفت الماس و فولاد بهمن تولید شده و به دست مشتریان می‌رسد. البته در بازار، ورق رنگی تولید چین نیز یافت می‌شود. 

ضخامت ورق فولادی رنگی از ۰.۱۶ تا ۰.۸ میلی‌متر متغیر است و عرض آن نیز معمولا ۱ و ۱.۲۵ متر است. تولیدکنندگان مختلف، این کالا را به صورت رول در اختیار مشتری قرار می‌دهند و ایشان می‌توانند با مراجعه به بازرگانی‌های معتبر سراسر کشور شیت برش خورده آن را در ابعاد دلخواه خریداری نمایند. 

ضخامت‌های ۰.۴۷، ۰.۴۸ و ۰.۵ میلی‌متر ورق رنگی از پرکاربردترین ضخامت های ورق رنگی به شمار می‌روند که در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

ورق شیروانی و تولید آن در حالت‌ها و ضخامت‌های مختلف

ورق شیروانی، در حالت‌های مختلف شادولاین، سینوسی و ذوزنقه توسط کارخانه‌های مختلف داخلی و خارجی تولید شده و در بازار ایران به فروش می‌رسند. ورق شیروانی فولاد مبارکه و هفت الماس را می‌توان از بهترین ورق‌های شیروانی بازار دانست. ورق شیروانی وارداتی چین نیز در ضخامت‌های مختلف به فروش می‌رسند. 

ضخامت این کالا از ۰.۲ تا ۰.۵ متغیر است. ورق شیروانی ۰.۲، ۰.۳۵، ۰.۴۷، ۰.۴۸ و ۰.۵ در عرض‌های ۱ و ۱.۲۵ متر به بازار عرضه می‌شوند. 

 

ورق عرشه فولادی

عرشه فولادی که کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساختمان سازی دارد، در ضخامت‌های ۰.۷ تا ۱ میلی‌متر توسط برندهای مختلف زیر تولید می‌گردد:

  • تازار
  • دشتستان
  • کاشان
  • هفت الماس
  • روی اندود 
  • سمنان
  • شهرکرد

 

ابعاد و ضخامت ورق استنلس استیل

ورق استیل، کالایی وارداتی است که در گریدهای مختلف به بازار داخل وارد می‌شود. 

طول و عرض این ورق که به صورت شیت و رول قابل خریداری است، می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید شیت ورق استیل را در ابعاد ۱۰۰۰*۲۰۰۰ میلی‌متر، ۲۵۰۰*۱۲۵۰ میلی‌متر، ۱۵۰۰*۳۰۰۰ و ۱۵۰۰*۶۰۰۰ میلی‌متر خریداری نمایید. 

از سویی، رول‌های ورق استیل گریدهای مختلف آلیاژی می‌توانند عرض‌های مختلف ۱۰۰۰، ۱۲۵۰ و ۱۵۰۰ میلی‌متر را داشته باشند. 

این ورق‌ها را در محدوده ضخامت ۰.۵ تا ۱۰ میلی‌متر برای آلیاژهای مختلف تولید می‌کنند. 

 

استیل

 

خرید انواع ضخامت های ورق های فولادی از یک منبع معتبر

اگر شما خریدار انواع ورق فولادی هستید، حتما در میان بازرگانی‌های مختلف سردرگم شده‌اید. 

پیشنهاد ما به شما، مراجعه به مرکزی است که ضخامت‌های مختلف و سبد کاملی از ورق‌های فولادی در ضخامت‌های متفاوت را به شما عرضه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در هر ضخامتی که نیاز دارید، به صورت رول و شیت کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید. 

بازرگانی فولاد آیرومارت، تامین‌کننده انواع مقاطع فولادی از جمله ورق‌‌های فولادی مختلف چون انواع ورق گرم، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق استیل است که به شما اجازه می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید. شما می‌توانید قیمت ورق های فولادی موجود در بازار را به صورت آنلاین از این مجموعه و وبسایت آن به نشانی iromart.om استعلام بگیرید. 

مجموعه آیرومارت انواع خدمات برشکاری، خمکاری و پانچ ورق های فلزی را نیز به شما عرضه می‌کند. از سویی، نگران خرید مدت‌دار نیز نباشید! خرید اعتباری از طریق اعتبار اسنادی و ال سی آیرومارت، تامین کالا را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه