English

چگونه از گرامرلی استفاده کنیم؟ آموزش گرامرلی

در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از گراملی را آموزش دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراهِ ما بمانید.

چگونه از گرامرلی استفاده کنیم؟ آموزش گرامرلی
به گزارش خبرگزاری موج

، چگونه از گرامرلی استفاده کنیم؟ خرید اکانت گرامرلی چه مزایایی دارد و این پلتفرم چگونه کار می‌کند؟ آیا می‌توان از داخل ایران حساب گرامرلی را تهیه کرد؟ تمام این‌ها سوالاتی که است که ممکن است در ذهن شما نقش بسته باشد، اما لازم نیست بیش از این برای پاسخ به آن‌ها صبر کنید. در این مقاله قصد داریم به همه آن‌ها پاسخ دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراهِ ما بمانید.

گرامرلی چیست؟ 

Grammarly به زبان ساده یک دستیار نوشتاری در زبان انگلیسی برای شماست که می‌تواند خطاهای نوشتاری و دستوری شما را اصلاح کند و قابلیت‌های بی‌نظیری دارد. یعنی شما بدون نیاز به این‌‌که اصلا بدانید آیلتس چیست و دستور زبان چگونه کار می‌کند می‌توانید همانند یک زبان‌آموز حرفه‌ای بنویسید.

این نرم‌افزار در سال 2009 در کشور اوکراین طراحی شد و یکی از قابلیت‌های مهم آن جلوگیری از سرقت ادبی است. دانشجویان و نویسندگان افرادی هستند که بیشتر از گرامرلی استفاده می‌کنند و به آن نیاز دارند.

گرامرلی توانایی آن را دارد که بیش از 250 ایراد گرامری، املایی و نگارشی را بررسی و اصلاح کند. این نرم‌افزار از یک هوش مصنوعی بسیار پیچیده استفاده می‌کند تا بتواند الگو‌های نوشتاری شما را تشخیص دهد و سپس اصلاح کند. گرامرلی ابتدا خطاهای نوشتاری شما را پیدا خواهد کرد و نمایش خواهد داد. سپس موارد جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

گرامرلی چه امکاناتی دارد؟

به‌طور کلی با استفاده از گرامرلی می‌توان هر نوع متن انگلیسی را به‌لحاظ زبانی بازنگری کرد و در آن تغییراتی به‌وجود آورد که مورد تایید ما باشد. در بخش Audience از این نرم‌افزار ما می‌توانیم مخاطب خود را مشخص کنیم. تشخیص مخاطب به هوش مصنوعی این نرم‌افزار کمک می‌کند که زبان دقیق‌تری را برای مکالمه انتخاب کند.

برای نمونه اگر ما با مخاطبانی سطح بالا روبه‌رو هستیم، گرامرلی از لحنی رسمی و کلمات ادبی استفاده خواهد کرد. Formality نوع متن را برای شما مشخص خواهد کرد. formal برای متون رسمی، informal برای متون عمومی و neutral فرمی بین 2 فرمی که گفته شد. Domain پیشنهاد‌های گرامرلی را دقیق‌تر بررسی خواهد کرد.

آپشن Intent به شما کمک می‌کند که هدف خود را از نوشتن متن مشخص کنید. Tone نیز برای مشخص‌ کردن لحن متن است. گرامرلی را می‌توان هم به‌صورت افزونه مرورگر نصب کرد و هم در برنامه‌های آفیس از آن بهره‌مند شد.

گرامرلی چگونه کار می‌کند؟

گرامرلی در ابتدا متن شما را بررسی می‌کند و سپس ایرادات آن را به شما نشان می‌دهد. این ایرادات می‌توانند دستوری یا املایی باشند. سپس شما را راهنمایی می‌کند که چگونه باید این ایرادات را رفع کرد. اگر نسخه رایگان آن را داشته باشید یک توضیح کوتاه به شما درباره ایرادات خواهد داد.

اما اگر نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید توضیح مفصل‌تر و با جزئیات بیشتری خواهد بود. بزرگ‌ترین سوال کسانی می‌خواهند با این نرم‌افزار کار کنند این است که چگونه از گرامرلی استفاده کنیم؟ در بخش بعد به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

 

گرامر

چگونه از گرامرلی استفاده کنیم؟

ابتدا باید وارد سایت grammarly.com شوید. در این وب‌سایت از شما سوال می‌شود که افزونه کدام نسخه را نیاز دارید. سپس برنامه مورد نظرتان را دانلود کنید و روی برنامه ورد یا کروم نصب کنید. پس‌از نصب هر چه که در داخل این برنامه‌ها یا محیط وب خود بنویسید توسط گرامرلی بررسی خواهد شد.

نسخه رایگان آن می‌تواند برخی از ایرادات نگارشی را برطرف کند و به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که امکانات پایه‌ای آن کم است. برای استفاده حرفه‌ای باید نسبت به خرید اکانت گرامرلی اقدام کنید.

نحوه نصب گرامرلی و استفاده از آن در کامپیوتر و موبایل چگونه است؟

نمونه افزونه را خیلی راحت می‌توان نصب کرد. نصب این نمونه تنها در سیستم کامپیوتری شما امکان‌پذیر است. پس‌از نصب باید به بخش‌ افزونه‌ها در تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید و بر گزینه نصب و سپس پین بزنید تا این اپ در کنار دیگر افزونه‌های شما در تب بالایی مرورگر قرار بگیرد. اگر بخواهید می‌توانید اپلیکیشن مخصوص ویندوز آن را روی رایانه شخصی‌تان نصب کنید.

افزونه گرامرلی خیلی راحت باMicrosoft Outlook هم‌رسانی می‌شود تا بتوانید حتی برای ایمیل‌های شخصی‌تان هم از این اپلیکیشن بهره‌مند شوید. نصب آن بر روی موبایل نیز بسیار ساده است. گرامرلی همانند یک اپلیکیشن معمولی بر روی گوشی‌های اندرویدی و آیفونی نصب می‌شود. به‌غیر از این روش‌ها 2 روش دیگر هم وجود دارد برای افرادی که استفاده حرفه‌ای‌تری از این برنامه را نیاز دارند. اگر نویسنده یا دانشجو هستید یک افزونه مخصوص Word از گرامرلی موجود است که مستقیما بر روی این نرم‌افزار آفیس سوار می‌شود تا به‌راحتی نوشته‌های خود را اصلاح کنید. همچنین یک افزونه هم برای گوگل داکز وجود خواهد داشت.

 

نرم افزار گرامرلی

 

نحوه بررسی ایرادات نگارشی و فنی و تصحیح آن‌ها با گرامرلی

استفاده از گرامرلی خیلی ساده است. آنقدر که بسیاری از افراد حتی برای چت‌های روزمره و ایمیل‌های دوستانه از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار اصلا پیچیدگی خاصی برای استفاده ندارد. نحوه کار با آن تا حدی شبیه به گزینه پیشنهاد در کیبرد شماست.

زمانی که متنی را می‌نویسید و تایپ می‌کنید نرم‌افزار به هوش مصنوعی خود خطاهای شما را تشخیص می‌دهد و سپس موارد پیشنهاد را نمایش خواهد داد. اگر بر روی خطاها بمانید توضیحات مربوط به هر خطا به شما نشان داده می‌شود. تنظیمات را نیز می‌توان از داخل خود اپ مشخص کرد.

نمره عملکرد Grammarly چگونه محاسبه می‌‌شود؟

وقتی که از پیچیده‌ بودن هوش مصنوعی گرامرلی حرف می‌زنیم شاید ابعاد آن برای شما مشخص نباشد. گرامرلی از شاخصی به‌نام نمره عملکرد استفاده می‌کند. این یعنی عملکرد گرامرلی یک پرفورمنس ثابت نیست. هر اندازه که با این نرم‌افزار بیشتر کار کنید، بهتر می‌تواند نوشته‌های شما را اصلاح کند.

تجربه بیشتر شما در نوشتن مساوی ‌است با افزایش تجربه گرامرلی. این اپلیکیشن تجربه‌اش را از مقایسه نوشته‌های شما با سایر کاربران به‌دست خواهد آورد. از این‌ رو می‌توانیم آن را یک اپلیکیشن زنده و پویا بدانیم.

Set Goals

چگونه از ویژگی Set Goals برای بهتر نوشتن استفاده کنیم؟

مولفه‌های ویژگی ست گل را در بخش‌های قبلی توضیح دادیم. Audience یا مخاطب یکی از مهم‌ترین‌های آن‌هاست. با مشخص‌  کردن مخاطب کار گرامرلی برای تشخیص جامعه مخاطب بسیار ساده‌تر خواهد بود. چون می‌توان از بین هزاران الگوی مختلف الگویی را بیاید که از همه بیشتر با جامعه مخاطب شما هماهنگی دارد.

Formality مولفه دوم است. این متن باید رسمی باشد یا غیررسمی؟ شاید باید چیزی بین این 2 مورد باشد، چنین چیزی را نیز تنها خود شما هستید که مشخص خواهید کرد. مورد آخر نیز Domain یا حوزه است. این‌که شما مشخص کنید متنی که در حال نگارشش هستید در چه حوزه تولید می‌شود و در نهایت باید چه پیامی را منتقل کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به چیستی گرامرلی و پاسخ سوال چگونه از گرامرلی استفاده کنیم پرداختیم. همان‌طور که از نام این سرویس برداشت می‌شود، تمرکز اصلی آن بر روی اصلاح گرامر، ایرادات املایی و تشخیص لحن نوشته است. از وقتی که گرامرلی به‌روی کار آمده بسیاری از دانشجویان توانسته‌اند متن‌هایی با کیفیت بالا تولید کنند.

متن‌هایی که مورد تایید اساتید سطح بالای بین‌المللی و نشان‌دهنده تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی است. شما هم می‌توانید از این اپلیکیشن به‌صورت رایگان استفاده کنید. اگر هم بخواهید نسخه پرمیوم آن را در اختیار داشته باشید، ایرانیکارت همراه شماست تا خیلی راحت از داخل ایران خرید خود را انجام دهید.

منبع: www.iranicard.ir/blog/tests/نحوه-ثبت-نام-در-آزمون-آیلتس/

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه