English

درود نیشابور، شهری کوهستانی با جاذبه‌های گردشگری متنوع

در این مطلب، چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری درود را به شما معرفی خواهیم کرد تا شاید در سفر بعدی‌تان سری به این دیار خوش‌آب‌وهوا بزنید. شما می‌توانید در هر زمان از سال با خرید بلیط قطار نیشابور به‌آسانی وارد دورود شوید.

درود نیشابور، شهری کوهستانی با جاذبه‌های گردشگری متنوع
به گزارش خبرگزاری موج

، درود یک شهر ییلاقی و کوهستانی از توابع شهرستان نیشابور است. این شهر زیبا، شرایط طبیعی بسیار مناسبی برای زیستن دارد و ازاین‌رو جمعیت انسانی بی‌شماری در آن شکل گرفته است. در این مطلب، چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری درود را به شما معرفی خواهیم کرد تا شاید در سفر بعدی‌تان سری به این دیار خوش‌آب‌وهوا بزنید. شما می‌توانید در هر زمان از سال با خرید بلیط قطار نیشابور به‌آسانی وارد دورود شوید. البته اگر در ایام پیک سفر قصد رفتن به این منطقه را دارید، حتما بلیط ‌های خود را در زمان پیش فروش قطار تهیه کنید تا با مشکل تکمیل ظرفیت قطارها مواجه نشوید.

درود نیشابور

درباره درود نیشابور

شهر ییلاقی و کوهستانی درود یکی ازشهرهای استان خراسان رضوی است و فقط 100 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. این شهر تاریخی و زیبا، با جاذبه‌های منحصربه‌فردش نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. درود نیشابور محل به‌وجود‌آمدن چشمه‌ها و رودهای فراوانی است که اکنون طبیعتی چشم‌نواز و آب‌وهوایی دل‌انگیز را به این منطقه بخشیده‌اند. وجود منابع طبیعی فراوان در درود، این منطقه را بهترین مکان برای محل سکونت و زیستن تبدیل کرده است. مردم این شهر به زبان‌های کُردی و ترکی صحبت می‌کنند و اکثرا به کشاورزی، دامداری و قالی‌بافی مشغول هستند.

تاریخچه درود نیشابور

تاریخ دقیق به‌وجود‌آمدن درود نیشابور مشخص نیست، اما با‌توجه‌به آثار تاریخی کشف‌شده، قدمت این شهر را به 1000 سال پیش نسبت می‌دهند. قدمت هزارساله درود، نشان از گذشته تاریخی و تمدن باشکوه آن دارد. وجود تعداد زیادی مسجد و امامزاده نیز مذهبی‌بودن مردم این شهر را در دوره‌های بعد از اسلام نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که آن را دارالمؤمنین می‌نامند.

چطور به دررود نیشابور برویم

بهترین روش برای رفتن به درود این است که خودتان را به یکی از شهرهای بزرگ اطراف آن یعنی نیشابور یا مشهد برسانید. به‌طورمعمول، گردشگران با استفاده از خودروی شخصی، اتوبوس یا بلیط قطار نیشابور وارد شهر نیشابور شده و سپس ادامه مسیر را تا درود طی می‌کنند. درصورتی‌که قصد دارید در ایام پیک سفر و از راه ریلی به درود نیشابور بروید، می‌توانید در زمان پیش فروش بلیط قطار، بلیط‌ های موردنیازتان را سریع و ارزان خریداری کنید.

جاذبه‌های گردشگری درود نیشابور

تنوع جاذبه‌های درود نیشابور، گردشگران با هر سلیقه‌ای را ترغیب می‌کند تا به این شهر سفر کرده و از مکان‌های طبیعی و تاریخی خاص آن دیدن کنند؛ جاذبه‌های گردشگری درود، مجموعه‌ای متنوع از مکان‌های دیدنی طبیعی، مکان‌های تاریخی، فرهنگ خاص مردم بومی و سوغات درود را در برمی‌گیرد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

آبشار درود

یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در درود نیشابور، آبشاری بلند است که منظره‌ای چشم‌نواز و حال‌وهوایی با‌طراوت دارد. آبشار درود را می‌توانیم به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر معرفی کنیم. این منطقه خوش‌آب‌وهوا، به مقصد سفرهای کوتاه‌مدت گردشگران از شهرهای مختلف به‌ویژه مشهد و نیشابور تبدیل شده است.

مهمان‌سرای درود نیشابور

درود زیبا در نیشابور، یک منطقه گردشگری است و هرساله از گردشگران و مسافران متعددی پذیرایی می‌کند. وجود یک مهمانسرای دل‌انگیز در این منطقه، نشان از مهمان‌نوازی مردم اصیل این شهر دارد.

درخت چنار ۷۵۰ساله درود

علاوه‌بر آثار تاریخی، یادگارهایی طبیعی از سالیان دور در شهر درود وجود دارد که یکی از جالب‌توجه‌ترین آن‌ها، درختان چناری هستند که سن آن‌ها به بیش از 700 سال می‌رسد.

منطقه نرم پا

منطقه ییلاقی درود نیشابور، جاذبه طبیعی دل‌انگیز دیگری به نام «دره نرم پا» دارد. این دره در میان کوه‌های شهر درود واقع شده و مکانی ایده‌آل برای سپری‌کردن اوقات فراغت در دل طبیعت است.

قله فلسکه سماق‌زار

در سمت شرق شهر درود نیشابور، قلعه فلسکه سماق‌زا، کوهی بلند و سر‌به‌فلک‌کشیده خودنمایی می‌کند. سرتاسر این کوه بلند با درختچه‌های سماق پوشیده شده است؛ ازاین‌روی، به آن سماق‌زار می‌گویند. لازم است یادآوری کنیم که اگر به درود زیبا سفر کردید، در برخورد با این درختچه‌های سماق باید احتیاط کنید؛ چراکه دانه‌های سماق در ابتدای جدا‌شدن از درخت، سمی بوده و قابل‌خوردن نیستند. درواقع برای تبدیل این دانه‌ها به حالت خوراکی، اقداماتی روی آن‌ها انجام می‌گیرد.

 

سایت پرواز پاراگلایدر دررود نیشابور

 

سایت پرواز پاراگلایدر دررود نیشابور

در شهر درود، برای گردشگرانی که به تفریحات هیجانی علاقه‌مند هستند نیز، جاذبه‌ها و تفریحاتی وجود دارد. این شهر یکی از جذاب‌ترین مناطق برای پاراگلایدر‌سواری است. مجموعه پاراگلایدری درود نیشابور در سایت‌هایی با ارتفاع‌های 350 متر، 950 متر و 1050 متر، لذت پرواز بر فراز منطقه زیبا و ناب کوه‌های بینالود را فراهم می‌کند. این سایت از جاده اختصاصی محل‌های تیک‌آف برخوردار است و در نوع خود، مجموعه کم‌نظیری محسوب می‌شود.

سایر مکان‌های دیدنی درود نیشابور

با رفتن به درود نیشابور می‌توانید از مکان‌های تفریحی، زیارتی و تاریخی همچون استیمن، همت‌آباد، جاده ساحلی درود، امرون، سد خاکی در جنوب شهر، مسیر رودخانه، امامزاده عین‌علی، مساجد سبعه، حمام‌های تاریخی شهر و قلعه‌های تاریخی در اطراف شهر نیز دیدن کنید.

سوغات درود نیشابور

سوغات درود نیز به‌نوعی جاذبه گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. از محصولات خوراکی که به‌عنوان سوغات این شهر شناخته می‌شوند می‌توانیم به آلو سیاه، ریواس، گیلاس، آلبالو، انگور، زرشک، گندم، جو، بادام و ... اشاره کنیم.

مردم شهر درود در زمینه صنایع‌دستی نیز حرفی برای گفتن دارند و فرش‌هایی رنگارنگ با طرح و نقش‌های چشم‌نواز را با دستان هنرمند خود تولید می‌کنند. این شهر همچنین منبع سنگ فیروزه است.

 

سنگ فیروزه

فلای تودی؛ به‌روزترین سایت فروش و پیش فروش بلیط قطار

آژانس گردشگری فلای تودی، با راه‌اندازی به‌روزترین سایت فروش بلیط قطار، تهیه بلیط قطارهای مختلف از‌جمله بلیط قطار نیشابور را برای هموطنان آسان کرده است. متقاضیان می‌توانند وارد صفحه رزرو بلیط قطار سایت فلای تودی شوند و پس از تعیین تاریخ سفر، به‌تمامی قطارهای موجود در مسیر انتخابی‌شان دسترسی داشته باشند؛ بدین‌ترتیب، فلای تودی کمک می‌کند تا با بررسی دقیق اطلاعات، امکانات و قیمت بلیط‌ ها، خریدی ایده‌آل را تجربه کنند. این آژانس مسافرتی از‌طریق سایت، خدمات دیگری همچون رزرو پروازهای داخلی و بین‌المللی، رزرو هتل خارجی و داخلی، صدور بیمه مسافرتی، فروش تور و انجام مراحل درخواست ویزا را نیز ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
عکاس:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه